נמל אשדוד מאפשר לחברות הזנק ישראליות לבחון טכנולוגיות בנמלי סאנטוס בברזיל

כחלק מהסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין שני הנמלים, סטארטאפים ישראלים יוכלו לבדוק את הפיתוחים שלהם בנמל הברזילאי

בתמונה משמאל לימין: רוברטו סנטיני, מנכ"ל הערוץ הברזילאי טריבונה. אדוארדו נרי מנהל כללי אנטק, רשות התעבורה הימית בברזיל, מרצ'יו פרנקה שר הנמלים ושדות התעופה של ברזיל,  יו"ר נמל אשדוד הנכנס, שאול שניידר, פאביו פראז - מזכיר ממשלת סאנטוס, מרקוס סנטיני, נשיא טריבונה | קרדיט צילום: Maxwell Rodrigues

חברת נמל אשדוד ממשיכה להתרחב עם שגרירות חדשנות נוספת מעבר לים, והפעם בנמלי סאנטוס ברזיל. השבוע נחתם הסכם שיתוף פעולה בנושא חדשנות בין הנמלים. שיתוף הפעולה הינו אבן דרך להקמת שגרירות חדשה בנושא חדשנות וערוץ משותף לפעילות בנושאי חדשנות במטרה לקדם טכנולוגיות בתחום הימי.

בהמשך לחתימה, הגיעה בימים האחרונים משלחת של 35 בכירים מברזיל לביקור בנמל אשדוד. המשלחת כללה את מרצ'יו פרנקה שר הנמלים ושדות התעופה של ברזיל, אדוארדו נרי מנהל כללי אנטק, רשות (ממשלתית) התעבורה הימית בברזיל,  פאביו פראז - מזכיר ממשלת סאנטוס, נציגי סוכנות התעבורה הימית של ברזיל, נציגים מהתקשורת בברזיל, נציגי חברות הייטק ועוד.

את פניהם של המשלחת קיבלו יו"ר נמל אשדוד הנכנס, שאול שניידר, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, אלי בר יוסף ומנהל מערך החדשנות של נמל אשדוד רועי אברהמי.

המשלחת הגיעה לנמל אשדוד להכרת פעילות הנמל שמהווה נמל הגדול בישראל,  על כל הסגמנטים,  מכולות, קרוזים, מטען כללי, וכמו כן, פעילות החדשנות הייחודית המובילה תהליכי האצה ושדה ניסוי עבור עשרות סטארטאפים ישראליים. 

החתימה על שיתוף הפעולה הינו חלק מאסטרטגיית החדשנות של הנמל, במטרה להרחיב את יריעת הפעילות של החממה הטכנולוגית של עולם הנמלים שהוקמה על ידי נמל אשדוד בתחילת 2021, באמצעות הפצה של שגרירויות חדשנות שיפעלו מטעם הנמל בנמלים וגופי מחקר מרחבי העולם.

שגרירות זו מצטרפת לשגרירויות דומות אשר הוקמו בשיתוף עם נמל אשדוד ופועלות בשנים האחרונות בניו יורק, ניו ג'רזי, ברצלונה, פלורידה ועוד. סטארט-אפ שישתתף בחממה הטכנולוגית ייהנה משדה ניסוי בו יוכל ליישם את המיזם שלו וכמו כן ליווי של סוכן חדשנות מטעם הנמל, לצד הרחבה של הזדמנויות עסקיות וטכנולוגיות בנמל סאנטס, אחד הנמלים הגדולים בעולם.

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד הנכנס שאול שניידר, אמר כי: "אנו מברכים על הסכם שיתוף הפעולה עם נמל סאנטוס ברזיל, אשר יסייע לנו למצוא פתרונות ייחודיים לאתגרים המשותפים שלנו. שיתוף פעולה זה הינו חלק ממהלך אסטרטגי לקידום טכנולוגיות ישראליות ברחבי העולם. הרחבת הפעילות של הסטרטאפים הפועלים בנמל אשדוד אל נמלים מובילים מרחבי העולם, תסייע רבות לחיזוק הקשרים הבינלאומיים והכלכליים של נמל אשדוד וכן, של  מדינת ישראל כולה בתור אומת הסטרטאפ."

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל אלי בר יוסף, אמר: "שיתוף הפעולה עם נמל סאנטוס הוא צעד נוסף בקידום עולם החדשנות והסטארטאפים בנמל אשדוד. בחממה הטכנולוגית של נמל אשדוד פועלים סטארטאפים במגוון רחב של תחומים אשר יכולים לסייע לעולם הספנות ולייעל אותו, החל מתחום הלוגיסטיקה והשינוע, דרך סייבר ועד אנרגיה ירוקה.  בתור הנמל הלאומי של ישראל, אנו גאים לסייע למינוף החדשנות הישראלית מעבר לים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית