אריגה הישראלית חושפת דרך חדשה לניהול סכמות: Schema as Code

המושג סכימה כקוד מתייחס להגדרה וניהול של סכימת מסד הנתונים באמצעות קוד

Credit: Avi Haimovich

הסטארט-אפ הישראלי אריגה (Ariga) הכריז על גרסה חדשה של פלטפורמת Atlas Cloud לניהול סכימות מסדי נתונים, ועל גיוס הון בסך 18 מיליון דולר. החברה מעסיקה 12 עובדים, 8 מהם בתל אביב והשאר בגרמניה וויאטנם.

שינויים בסכימה עלולים לגרום לאובדן נתונים והשבתת יישומים במידה והם לא מתוכננים בקפידה, ובכך ליצור השלכות קשות על ארגונים. כיום, פיתוח יישומים מתבצע בעיקר בצורה אוטומטית הודות ל-DevOps ואינטגרציה מתמשכת/פריסה רציפה (CI/CD). אבל מה לגבי ניהול סכימת מסד הנתונים?

אריגה מציעה פתרון לניהול מסדי הנתונים על ידי גישה חדשה, "Schema as Code". המושג סכימה כקוד מתייחס להגדרה וניהול של סכימת מסד הנתונים באמצעות קוד. בדומה ל״Infrastructure as Code״, פרדיגמה פופולרית המשמשת לניהול תשתית ענן, סכימה כקוד מביאה יכולות אוטומציה חכמות לניהול סכימה.

"הפיכת ניהול השינויים במסד הנתונים לחלק מתהליך ה-DevOps היתה מהפכה באופן שבו אנחנו בונים תוכנה. אבל עברנו כברת דרך בעשר השנים האחרונות, וניהול סכימת מסדי נתונים צריך להדביק את הפער; תכנון ואימות ידני לא מספיקים יותר", אמר שותף-מייסד ומנכ"ל אריגה אריאל משרקי.

"אטלס, פרויקט הקוד פתוח שלנו, מביא לחיים את גישת ה-"Schema as Code". בעזרתו ניתן להגדיר את הסכימה הרצויה של מסד הנתונים, או להסיק זאת באמצעות הקוד. נותר רק להגדיר את ה"מה", ואטלס דואג ל"איך". השינויים מאומתים במהלך תהליכי ה-CI/CD הקיימים ומוטמעים בפרודקשן".

Atlas Cloud מבוסס על פרויקט הקוד הפתוח אטלס שמובל על ידי אריגה. אטלס כבר משמש לתכנון, אימות ופריסה אוטומטית של שינויים בסכימה. הפלטפורמה תומכת ברוב מסדי הנתונים הפופולריים בקוד פתוח כגון MySQL ו-PostgreSQL. היא גם עובדת בצורה חלקה עם כלי DevOps כגון Terraform. 

בנוסף ליכולות הזמינות בפרויקט הקוד הפתוח, Atlas Cloud תומכת באינטגרציה עמוקה של Kubernetes, מסדי נתונים אנליטיים כגון Snowflake ו-Redshift, מסדי נתונים מסחריים כגון Oracle ו-SQL Server ותכונות מתקדמות של שיתוף פעולה, אבטחה, ניטור וניתוח.

אריאל משרקי ייסד את אריגה יחד עם סמנכ״ל הטכנולוגיות של החברה, רותם טמיר, בשנת 2021. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית