ארה״ב רוצה לנטר תנועת אנשים ועצמים בעולם - ולגלות דפוסי התנהגות המעידים על אירוע כלשהו 

פרויקט HAYSTAC יבוצע על ידי חברת L3Harris

Photo by Susan Q Yin on Unsplash

L3Harris Technologies הכריזה על חוזה ב-22 במאי מ-Intelligence Advanced Research Projects Activity לאספקת טכנולוגיה שתעזור לאפיין ולחזות ניידות אנושית. מדובר בסוכנות אמריקאית המפתחת טכנולוגיות עבור סוכנויות הביון של המדינה. 

במסגרת החוזה לתמיכה בתוכנית Hidden Activity Signal and Trajectory Anomaly HAYSTAC, חברת L3Harris תבצע מחקרי מידול וסימולציה שמטרתו ליצור ולנתח פעילויות אנושיות על סמך נתונים שהושגו על ידי לוויינים, GPS, Bluetooth ומקורות אחרים.

על ידי הדמיית פעילות אנושית במקומות ובתרבויות שונות, הטכנולוגיה תוכל לתמוך במאמצי סיוע בעת אסון. ניתן לנתח נתוני GPS של מכוניות, למשל, כדי לזהות חריגות הנגרמות כתוצאה מקריסת גשר ולעורר תגובה אוטונומית.

על פי הפרסום, בעבודה עם שותפים, L3Harris "תשתמש במידע מדומה כדי לפתח מודלים מורכבים המשקפים התנהגות אנושית מציאותית ורשתות חברתיות". המודלים יראו, למשל, כיצד אנשים זזים דרך קבע בעולם ומקיימים אינטראקציה זה עם זה.

באמצעות טכנולוגיה זו, קהילת המודיעין ומשרד ההגנה מבקשים לזהות חריגות עדינות שעשויות להיות חשובות לסוכנויות המגיבות לסכסוכים, משברים הומניטריים או אסונות טבע.

"בעוד שהבאת HAYSTAC לידי מימוש יהיה תהליך רב שנתי, ברגע שהוא יסתיים, ננסח מחדש את האופן שבו אנו מסתכלים על פעילות בעולם", אמר ג'ק קופר, מנהל תוכנית IARPA HAYSTAC, בהצהרה. "וזה לא יהיה מושג סטטי של היכן הדברים נמצאים על המפה, אלא מושג דינמי המבוסס על איך הם זזים ומה יוצא דופן".

IARPA הקימה את תוכנית HAYSTAC בשנת 2022 כדי לממן מחקר ופיתוח בסיסי של "יכולות חדשות המייצרות מיקרו-הדמיות בקנה מידה גדול של תנועה אנושית עדינה ויוצרות מנועי חשיבה מבוססי בינה מלאכותית המסוגלים גם לזהות מסלולי תנועה חריגים וגם ליצור מסלולים נורמליים", על פי הודעת הסוכנות. 

שלב ראשון של תוכנית HAYSTAC אמור להסתיים בסוף 2024. השלבים הבאים של התוכנית צפויים להסתיים ב-2026. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית