שוב זה קורה: מערך היסעור בחיל האוויר מושבת בשל תקלות

ביום שישי החליט מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר לקרקע את מערך מסוקי יסעור עם שתסתיים בדיקה של תקלה טכנית שאירעה במסוק יסעור בעת טיסת אימונים שגרתית

מאת Oren Rozen - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49028547

מעבר לאוקיאנוס: החלו עבודות ייצור חלקים לארבעה ראשוני מסוקי התובלה CH-53 KING STALION (סיקורסקי-לוקהיד מרטין) מתוך 12 שישראל הזמינה כדי להחליף בעתיד את מסוקי היסעור המתיישנים. מסוקי K החדשים אמורים להגיע לחיל האוויר בסביבות שנת 2026.

בינתיים בישראל: ביום שישי החליט מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר לקרקע את מערך מסוקי יסעור עם שתסתיים בדיקה של תקלה טכנית שאירעה במסוק יסעור בעת טיסת אימונים שגרתית ביום ד' שעבר. המסוק נחת בשלום בבסיס במרכז הארץ, איש לא נפגע ולא נגרם נזק למסוק.

מסוקי יסעור רובם טסים בחיל האוויר משנות ה-70, ולפני כמה שנים אישרה חברת סיקורסקי/לוקהיד מרטין לחיל האוויר להאריך את שעות הטיסה, וחלקים ומערכות במסוקים שודרגו. מעריכים שבחיל האוויר יש כ-20 מסוקי יסעור. 

לישראל דפנס נודע כי עדיין אין מסוקי K עבור ישראל על פס הייצור בסיקורסקי, אולם יש התחלה של ייצור חלקים גדולים, כמו גוף המסוק ורוטורים, עבור ארבעה הכלים הראשונים. בשלבים הראשונים מייצרים מסוקים על פי הגרסה האמריקנית, ואחרי כן יותקנו במסוקים בארה"ב ובישראל מערכות תוצרת התעשיות הישראליות, כמקובל ברכש כלי טיס. 

מסוקי התובלה K נחשבים מהמתקדמים בעולם, המנועים תוצרת  GENERAL ELECTRIC ובארה"ב עברו המסוקים סדרה ארוכה של טיסות ניסוי במגוון תנאי מזג אוויר וסביבות לחימה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית