הפלסטינים פותחים חזית נוספת: הלוחמה המשפטית בישראל כשיטת התנגדות בסיסית

נראה כי הפלסטינים רוצים לנצל את החלשת מערכת המשפט הישראלית כדי להשיג מספר מטרות: כרסום הלגיטימציה של הלחימה בטרור | הכפשת תדמיתה של ישראל | כרסום באמינותם של המוסדות במדינת ישראל

Credit: Majdi Fathi via Reuters Connect

על פי פרסום של מרכז המידע למודיעין ולטרור, הפלסטינים פותחים חזית נוספת מול ישראל: משפטית. זאת בנוסף לחזית אלימה (טרור) וחזית מדינית.  

על פי הפרסום, במסגרת המאבק המשפטי שמנהלים הפלסטינים נגד מדינת ישראל התקיימה ב-18 במרץ 2023 ברצועת עזה ועידה משפטית תחת הכותרת “משפטנים נגד הכובש”. 

את הוועידה ארגן המרכז הבינלאומי למחקרים משפטיים, המכריז על עצמו כ”מרכז עצמאי” שמשרדיו בעזה. למרות הצהרתו כי הוא מוסד עצמאי, הוא בעל זיקה מובהקת לחמאס ובראשו עומד מחמד פרג’ אלע’ול, יו”ר הוועדה המשפטית במועצה המחוקקת של חמאס.

״במהלך הוועידה הדגישו הדוברים את חשיבות הלוחמה המשפטית בישראל שלדבריהם היא לא פחות חשובה מהפעילות הצבאית והמדינית המתנהלת נגדה. בסיום הוועידה הוגשו המלצות במסגרתן הודגש הצורך לאמץ את הלוחמה המשפטית בישראל כשיטת התנגדות בסיסית ולעשות בה שימוש להתמודדות מול ישראל בכל המישורים ובפורומים הבינלאומיים.״, נכתב בפרסום. 

בפרסום מדגישים כי המלחמה המשפטית בישראל אינה חדשה ועד כה נערכה כחלק מהמערכה המדינית. עם זאת, המיקוד המשפטי מטרתו להביא למספר תוצאות - כבילת ידיה של ישראל במאבק נגד הטרור. הכפשת תדמיתה של ישראל בעיני דעת הקהל המערבית. לכרסם באמינותם של המוסדות במדינת ישראל, בדגש על כוחות הביטחון והמערכת המשפטית, ולפגוע בדימוי מנהיגיה.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית