דיווח: הצבא הצ'כי מצטייד ברכבים יבילי-אוויר גרמניים נושאי טילי נ"ט ספייק

לאחרונה הוחל ביצור 60 רכבי Enok AB בגרסת נ"ט עבור הכוחות המיוחדים הצ'כים

קרדיט תמונה: רפאל

האתר הגרמני Soldat & Technik מדווח כי החברה הגרמנית ACS Armored Car Systems החלה ביצור סדרתי של גרסת הנ"ט של רכב היביל-אוויר מתוצרתה Enok AB המצויד במערכת טילי נ"ט ספייק. בדיווח קודם של האתר מחודש אוגוסט 2022 נמסר כי הלקוח הראשון של רכבים אלו הנם הכוחות המיוחדים של צבא צ'כיה.

לבקשת הלקוח, החברה פיתחה בתוך שנה אחת גרסת נ"ט הקרויה Tankhunter. כעת, מספר האתר, הוחל ביצור של 60 רכבי נ"ט עבור יחידות אלו. רכב ה-Tankhunter נבנה על פלטפורמה עם בסיס גלגלים ארוך, הנחוץ למשטח הטענה גדול, באשר מערכות השיגור של טילי הספייק יכולים לשגר הן טילי Spike LR והן טילי Spike ER לטווח ארוך יותר.

לדברי בכיר בחברה הגרמנית, חלק מטילי הנ"ט המונחים מאוחסנים לאורך כיוון הנסיעה בצורה מודולרית ועמידה בפני זעזועים בתא המטען של הרכב. צוות ה-Tankhunter מורכב מ-4 חיילים, הנהג, מפקד הרכב, התותחן והטען.

התותחן מפעיל את מערכת הספייק מתא תותחן מסתובב. כחלק מרכב יביל-אוויר, מערכת הספייק גם היא ניתנת להובלה אווירית. לאחר הפריקה מהמטוס, ניתן להעביר את מערכת הנ"ט ממצב תובלה למצב לחימה בתנועות בודדות בלבד באמצעות צירים בפרק זמן קצר מאוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית