הבולשת הפדרלית של ארה"ב שמה את ידיה על עוד פורום למסחר בנתונים גנובים  

אחרי RaidForums, הגיע תורו של BreachForums, שניהם פורומים למכירת נתונים גנובים בעקבות מתקפות סייבר 

bigstock

הבולשת הפדרלית של ארה"ב (FBI) עצרה לאחרונה אדם מניו יורק בחשד שניהל את BreachForums, פורום פשעי סייבר פופולרי בשפה האנגלית שבו כמה ממאגרי המידע הפרוצים הגדולים בעולם מופיעים למכירה. 

מנהל הפורום "Pompompurin" היה קוץ בעיניו של ה-FBI במשך שנים ו-BreachForums נחשב באופן נרחב לגלגול נשמות של RaidForums, פורום פשע דומה להפליא שה-FBI הסתנן ופירק ב-2022. 

בתצהיר שהוגש לבית המשפט המחוזי של המחוז הדרומי של ניו יורק, אמר הסוכן המיוחד של ה-FBI, ג'ון לנגמיר, כי בסביבות השעה 16:30. ב-15 במרץ 2023, הוא הוביל צוות של סוכני אכיפת חוק שביצעו מעצר של קונור בריאן פיצפטריק בפיקסקיל, ניו יורק.

"כשעצרתי את הנאשם ב-15 במרץ 2023, הוא ציין בפניי באופן מהותי וחלקי כי: א) שמו היה קונור בריאן פיצפטריק; ב) הוא השתמש בכינוי 'פומפומפורין' ו-ג, הוא היה הבעלים והמנהל של 'BreachForums' אליו מתייחסת התלונה", כתב לנגמיר.

פומפומפורין היה אויב של ה-FBI כבר כמה שנים. בנובמבר 2021, KrebsOnSecurity פרסם את החדשות שאלפי מיילים מזויפים לגבי חקירת פשעי סייבר נשלחו ממערכות הדוא"ל וכתובות האינטרנט של ה-FBI.

פומפומפורין לקח קרדיט על הפעלול הזה, ואמר שהוא הצליח על ידי ניצול פגם בפורטל של ה-FBI שנועד לשתף מידע עם רשויות אכיפת החוק במדינה. מאוחר יותר, ה-FBI הודה שתצורה שגויה של תוכנה אפשרה למישהו לשלוח את האימיילים המזויפים.

לאחרונה, BreachForums היה פורום המכירות של נתונים שנגנבו מ-DC Health Link, בורסת ביטוח בריאות שבסיסה בוושינגטון שסבלה ממתקפת סייבר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית