Vidisco הישראלית חושפת מערכת רנטגן דיגיטלית לניתוח מטעני חבלה בשטח

"בלחיצת כפתור אחת, צוות סילוק הפצצות מקבל ניתוח מדויק ותמונת מצב החודרת לחלקים העבים והקשים של המטען ומספקת תמונה חדה ומדויקת של החלקים הרלוונטיים״, אומר אוהד מילוא, מנכ"ל Vidisco

תמונה: Vidisco

Vidisco, ספקית ישראלית של פתרונות רנטגן ניידים לאיתור וזיהוי לצבאות, כוחות ביטחון ורשויות אכיפת החוק, חושפת את ה-Guardian – מערכת שפותחה במיוחד כדי לאפשר זיהוי ונטרול בטוחים של סוגי תחמושת שונים בשטח. לאחרונה השתמשו במערכת יחידות מובחרות בצה"ל בצפון ישראל, לאיתור ולנטרול תחמושת רוסית שנמצאה בשטח.

לדברי Vidisco, ה-Guardian בו נעשה שימוש במשימות של נטרול מטעני חבלה (EOD), מספק תמונה מדויקת ברזולוציה גבוהה על מצבה המדויק של התחמושת ותכולתה, ממרחק בטוח של מאות מטרים ובלחיצת כפתור. הדמיה מדויקת מתאפשרת גם כאשר לתחמושת יש מעטפת מתכת עבה, או כשהיא ממוקמת מאחורי קיר או בתוך רכב.

ניתן לפרוס ולהפעיל את מערכת ה-X-Ray הקומפקטית והניידת גם בסביבות קשות ובכל תנאי מזג אוויר. ה-Guardian מאפשר לכוח בשטח לנטרל ידנית את מטעני הנפץ, מבלי לסכן את עצמם, על ידי ביצוע בשטח שנבחר מראש למשימה זו.

בנוסף לפיתוח מסננים ייחודיים המאפשרים ניתוח משופר של התחמושת, בדגש על החומרים האורגניים המצויים בתוך מטען הנפץ עצמו, פיתחה Vidisco יכולת חדשה לזיהוי תחמושת אב"כ (CNBC) נוחה לעבודה תוך לבישת ציוד מגן מלא  ומאפשרת פעילות רציפה שכן אין צורך לחטא את הציוד לפני כל שימוש.

עם מסך גדול במיוחד בגודל 21.5 אינץ' המונע סנוור, ה-Guardian מספק איכות תמונה ברורה ללא השתקפות גם באור שמש ישיר, ומאפשר פעולה עצמאית ללא צורך בחיבור חשמלי ישיר.

"כמובילה עולמית בתחומה, Vidisco פיתחה מערכת ייחודית העונה על הצורך בטכנולוגיות המסוגלות לחדור עשרות מילימטרים של פלדה, אבל בו-בעת יכולה להעריך במדויק חלקים טכניים רכים יותר ונוכחות של חומרים כימיים", אומר אוהד מילוא, מנכ"ל Vidisco.

"בלחיצת כפתור אחת, צוות סילוק הפצצות מקבל ניתוח מדויק ותמונת מצב החודרת לחלקים העבים והקשים של המטען ומספקת תמונה חדה ומדויקת של החלקים הרלוונטיים. המערכות של Vidisco פרוסות כיום ברחבי העולם ומספקות כלי קריטי עבור חוליות סילוק הפצצות להצלחת המשימה באירועים מורכבים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית