אסון המטוס האינדונזי מעל אוקראינה ב-2014 ייחקר על ידי ארגון התעופה הבינלאומי ICAO 

שרי החוץ של אוסטרליה ושל הולנד, שאזרחים רבים של ארצותיהם היו במטוס, הם שהודיעו בסוף השבוע על חקירה נגד רוסיה בארגון התעופה | לארגון התעופה הבינלאומי ICAO אין סמכויות רגולטיביות אך יש משמעות מוסרית ומקצועית

By Ministerie van Defensie - http://www.defensie.nl/onderwerpen/oekraine-repatrieringsmissie/inhoud/fotos, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34796615

מועצת התעופה של האו"ם הצביעה בשבת במונטריאול בעד חקירה בארגון התעופה האזרחית ICAO של אסון התעופה בו הופל מעל אוקראינה מטוס נוסעים אינדונזי, כנראה על ידי טיל רוסי.

שרי החוץ של אוסטרליה ושל הולנד, שאזרחים רבים שלה ארצותיהם היו במטוס, הם שהודיעו בסוף השבוע על חקירה נגד רוסיה בארגון התעופה. מטוס חברת התעופה מלאזיה איירליינס הופל מעל אזור של מורדים במזרח אוקראינה בשנת 2014 וכל 298 הנוסעים ואנשי הצוות של טיסה MH17 נספו. 

החקירה העלתה שהמטוס נפגע מטיל קרקע-אוויר רוסי. אוסטרליה הודיעה שרוסיה אשמה באסון התעופה החמור על פי החוק הבינלאומי. במטוס היו 38 אזרחים אוסטרליים. שר החוץ של הולנד וופקה אקסטרה אמר שחקירה של ICAO  חשובה "כדי להגיע לחקר האמת, הצדק ולקיחת אחריות". רוסיה מכחישה עד היום מעורבות או אחריות לאסון המטוס האינדונזי. 

לארגון התעופה הבינלאומי ICAO אין סמכויות רגולטיביות אך יש משמעות מוסרית ומקצועית להחלטותיו, והוא קובע סטנדרטים תעופתיים המקובלים ב-193 המדינות החברות בארגון. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית