מטוס הקרב הטורקי החדש נראה בסדרת הסעות קרקע לקראת טיסת בכורה אולי עוד השנה 

התכנית היא לצייד את המטוס הטורקי במנוע טורבו-פן מסוג F-110 אמריקני, שמיוצר בטורקיה ברישיון | הצפי בטורקיה הוא להכניס את המטוס לשירות מבצעי עד שנת 2030

SSB

אב-טיפוס של מטוס הקרב הטורקי TF-X השלים סדרת אימוני הסעה קרקעית, ויתכן שעוד השנה תתקיים המראת בכורה של המטוס – כך הודיע טמל קוטיל, מנכ"ל יצרנית המטוס, תעשיית התעופה והחלל של טורקיה.

סוכנות הידיעות הטורקית SSB פרסמה צילומים של האב-טיפוס כשהוא עומד על מסלול, כנראה במתקני חברת הייצור ליד אנקרה. המטוס מיוצר במסגרת "פרוייקט מטוס הקרב הלאומי של התעשייה האווירית", TUSAS.

תחילת הפרוייקט בשנת 2010 ותקוות טורקיה היא שהמטוס ייכנס לשרות בחיל האוויר לקראת שנת 2030. 

מומחי WARE ZONE מציינים שבקדמת חרטום המטוס נראה חיישן, כנראה אינפרה-אדום, המשמש לחיפוש מטרות. מתחת לגוף המטוס מבחינים במכשיר שהוא כנראה מערכת כיוון מטרות אלקטרו-מגנטית.

התכנית היא לצייד את המטוס הטורקי במנוע טורבו-פן מסוג F-110 אמריקני, שמיוצר בטורקיה ברישיון. אך לא ברור אם טורקיה תקבל אישור מארה"ב להשתמש במנוע אמריקני אחרי שאנקרה הופרשה מתכנית מטוס ה חמקן F-35 בגלל רכש מערך הגנ"א רוסי S-400. 

מומחי תעופה אמרו שהאב-טיפוס של מטוס הקרב הטורקי דומה בחיצוניותו יותר למטוס הקרב האמריקני המתקדם ביותר F-22 RAPTOR מאשר לחמקן F-35, אם כי הטורקי קטן יותר בממדיו מהאמריקני. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית