לקראת סייברטק 2023: ״שליש מהארגונים בעולם אינם לוקחים ברצינות את איום לוחמת הסייבר״

ארמיס הודיעה על פרסום דוח מצב לוחמת הסייבר והמגמות ל-2022-2023, החושף את הסנטימנט העולמי של אנשי המקצוע בתחום ה-IT והאבטחה | נדיר יזרעאל, מייסד-שותף ו-CTO, ארמיס: "לוחמת סייבר היא עתיד הטרור על סטרואידים״

תמונה: סייברטק

ארמיס הודיעה על פרסום דוח מצב לוחמת הסייבר והמגמות ל-2022-2023, החושף את הסנטימנט העולמי של אנשי המקצוע בתחום ה-IT והאבטחה בנוגע ללוחמת סייבר. המחקר מתאר את הסנטימנט של מעל 6,000 משתתפים בכל העולם ממגוון רחב של תחומי עיסוק לרבות בריאות, תשתיות חיוניות, קמעונות, שרשרת אספקה ולוגיסטיקה ועוד.

נדיר יזרעאל, מייסד-שותף ו-CTO, ארמיס: "לוחמת סייבר היא עתיד הטרור על סטרואידים, והיא מאפשרת שיטת התקפה א-סימטרית ומשתלמת כלכלית, המחייבת ערנות מתמדת והוצאות בלתי פוסקות על מנת להתגונן מפניה. לוחמת סייבר חשאית הופכת במהירות לנחלת העבר.

״אנו רואים כעת מתקפות סייבר חסרות בושה על ידי מדינות, לעתים קרובות מתוך כוונה לאסוף מודיעין, לשבש פעולות, או פשוט להשמיד נתונים. על בסיס המגמות הללו, על כל ארגון לראות בעצמו יעד אפשרי למתקפת סייבר ולאבטח את נכסיו בהתאם".

נתוני מפתח גלובליים
שליש (33%) מהארגונים בעולם אינם לוקחים ברצינות את איום לוחמת הסייבר, והזדהו כאדישים או כלא מודאגים בנוגע להשפעת לוחמת הסייבר על ארגונם, דבר המותיר פתח לפערי אבטחה. 

כמעט רבע מהארגונים בעולם (24%) מרגישים שאינם ערוכים באופן הולם להתמודדות עם לוחמת סייבר. עם זאת, אלמנט האבטחה בדירוג הנמוך ביותר בעיני אנשי ה-IT הוא למנוע התקפות ברמת המדינה (22%).

מעל 3 מתוך 5 (64%) מאנשי המקצוע בתחום ה-IT והאבטחה שהשתתפו בסקר מסכימים עם האמירה כי "המלחמה באוקראינה יצרה איום מוגבר של לוחמת סייבר".

יותר ממחצית (54%) מאנשי המקצוע המהווים מקבלי החלטות יחידים בכל הנוגע לאבטחת IT אמרו כי חוו יותר פעילות של איומים ברשת שלהם במהלך ששת החודשים מאי עד אוקטובר 2022, בהשוואה לששת החודשים שקדמו להם. 

יותר ממחצית (55%) מאנשי ה-IT שהשתתפו בסקר מסכימים עם האמירה כי "הארגון שלי עיכב או עצר פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית עקב איומי הסייבר". שיעור זה אף גדול יותר במדינות מסוימות לרבות אוסטרליה (79%), ארה"ב (67%), סינגפור (63%), בריטניה (57%) ודנמרק (56%). 

כשנשאלו על המדיניות בארגונם בנוגע לתשלום כופר במקרה של מתקפת כופרה, לא היו אנשי ה-IT ברחבי העולם אחידים בתשובותיהם. 24% מהמשיבים ציינו כי ארגונם תמיד משלם, 31% אמרו שארגונם משלם רק כאשר נתוני לקוחות נמצאים בסכנה, 26% אמרו כי ארגונם אינו משלם אף פעם, ו-19% ציינו כי הדבר תלוי בגורמים שונים. 

קצת מעל שלושה רבעים (76%) מאנשי ה-IT שהשתתפו בסקר מסכימים כי מועצות המנהלים (הבורדים) משנים את התרבות בארגונים שלהם לכיוון של אבטחת סייבר כתגובה לאיומי הסייבר.

כמעט 4 מתוך 5 (78%) מאנשי ה-IT שנסקרו אמרו שעל רקע המאורעות העולמיים שהתרחשו בפתאומיות לאחרונה או שעדיין מתרחשים (כגון הקורונה, המלחמה באוקראינה וכדומה), סביר כי החברה שלהם משקיעה כמות גדולה יותר מהתקציב שלה באבטחת סייבר, וכמעט 2 מתוך 5 (37%) חשבו שהדבר סביר מאד. 

נתונים קנייניים מפלטפורמת מודיעין הנכסים והאבטחה של ארמיס, שנאספו החל מ-1 ביוני ועד 30 בנובמבר 2022, מאשרים כי המגמות לעיל לא האטו, אלא רק החמירו. האיומים נגד לקוחות ארמיס גברו ב-15% מספטמבר עד נובמבר בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים. בנוסף זיהתה ארמיס כי הנתח הגבוה ביותר של איומים מכוונים נגד ארגונים העוסקים בתשתיות חיוניות, כאשר ארגונים בתחום הבריאות נמצאים במקום השני בהשוואה למגוון תחומים אחרים.

בנוסף לממצאי המפתח הגלובליים מהדוח ומהנתונים הקניינים המשלימים, הלקוחים מהפלטפורמה של ארמיס, התמקדה ארמיס במגמות אזוריות עם ניתוח ייחודי לכל מדינה בדוחות ספציפיים לארה"ב, בריטניה, צרפת, מדינות DACH (אוסטריה, גרמניה, שוויץ), איבריה, איטליה, דנמרק, הולנד ומדינות APJ (אוסטרליה, יפן, סינגפור).

מתודולוגיה
ארמיס ערכה סקר בהשתתפות 6,021 אנשי IT ואבטחה בחברות עם מעל מאה עובדים בארה"ב, בריטניה, צרפת, מדינות DACH (אוסטריה, גרמניה, שוויץ), איבריה, איטליה, דנמרק, הולנד ומדינות APJ (אוסטרליה, יפן, סינגפור). ממצאים אלה נאספו בין 22 בספטמבר ו-5 באוקטובר 2022 ומתארים את מצב לוחמת הסייבר בעולם באזורים שונים ובמגוון תחומי עיסוק. 

הדו״ח המלא


גם ארמיס משתתפת בכנס סייברטק 2023 שיערך בתל אביב ב31.1.2023. להרשמה לחצו כאן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית