דיווח: רפאל ותעשייה אווירית ראש בראש בפינלנד - ברק-MX מול שרביט קסמים 

על פי דיווחים בפינלנד, ההחלטה צפויה לפול בשבועות הקרובים | המטרה: הגנה אווירית ברום גבוה | לגמר עלו שתי ישראליות: תעשייה אווירית ורפאל 

מימין: בועז לוי - מנכ״ל תעשייה אווירית (צילום: תע״א) | יואב הר-אבן, מנכ״ל רפאל (צילום: רפאל)

פינלנד רוצה לרכוש מערכת הגנ״א חדשה עבור כוחות ההגנה, המסוגלת לפגוע בכפול מגובה המערכות הנוכחיות (פרויקט ITSUKO1). לפינלנד אין מערכת טילים בגובה רב מאז שכוחות ההגנה הפיניים ויתרו על מערכת ה-Buk הרוסית.

ה-Buk המזדקנת ננטשה בעשור האחרון, כאשר פינלנד החלה לפרוס את מערכת טילי הנ"מ של Nasams. עם זאת, Nasams היא מערכת לטווח בינוני וטילי Amraam שלה אינם מסוגלים ליירט בגובה רב. טווח היירוט של הטילים הללו נע בין 6-10 ק״מ. 

יכולת ההגנה הגבוהה של הצבא נשענת כיום על מטוסי Hornet. במשרד הביטחון אומרים כי החלטת הרכש של מערכת הטילים המיירטים בגובה רב תפורסם בשבועות הקרובים.

בתחילה קיבלה פינלנד הצעות מחמש חברות, שתי חברות ישראליות, גרמניות, נורווגיות ובריטיות. שתי יצרניות נשק ישראליות, התעשייה האווירית ורפאל, עלו לגמר, ואחת מהן תיבחר.

התעשייה האווירית מציעה את מערכת ברק-MX הכוללת את טיל LRAD ER ומכ"ם של אלתא. ההצעה של רפאל כוללת את מערכת שרביט קסמים (קלע דוד), טיל Stunner (הגרסה של המיירט המיוצרת על ידי רייתאון בארה״ב) ומכ"ם של אלתא.

לפי הפרסום, מפקח ההגנה האווירית, מיקו מנטין, אמר ל-HS בדואר אלקטרוני כי "פרויקט ITSUKO1 ירכוש ביצועים התואמים את תקני נאט"ו וכך ניתן לחבר למערכות הניהול הדרושות". במילים אחרות, החברה הזוכה תצטרך לחבר את המערכת לשו״ב של נאט״ו. 








 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית