ראיון מיוחד: חברת נקסט ויז'ן משיקה מצלמה מקוררת לרחפנים

המצלמה במשקל מתחת 2 ק"ג, מאפשרת זיהוי מטרות אדם בלילה מטווחים של עד 5 ק"מ | ״תוך פחות משנה סיפקנו את המטע"ד המקורר הראשון.״, מסביר חן גולן, יו״ר החברה בראיון 

ראיון מיוחד: חברת נקסט ויז'ן משיקה מצלמה מקוררת לרחפנים

חן גולן יור דירקטוריון נקסט ויזן | תמונה: נקסט ויז'ן

חברת נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות בע"מ (נקסט ויז'ן בקיצור) הינה חברת טכנולוגיה המפתחת, מייצרת ומשווקת פתרון צילום יום ולילה לכלים קרקעיים ואוויריים כדוגמת מיקרו ומיני מזל"טים ורחפנים, בעלות יחס משקל / גודל וביצועים מהטובים בעולם.

החברה נוסדה בשנת 2009. בין מייסדיה העיקריים ובעלי המניות ניתן למצוא את יוסף סנדלר, חן גולן, בוריס קיפניס, מיכאל גרוסמן ( המשמש כמנכ"ל החברה משנת 2009 ועד היום) וגם את עמירם לוין, לשעבר מפקד פיקוד צפון וסגן ראש המוסד. 

חברת נקסט ויז'ן הונפקה בבורסה בתל אביב כחלק מגל ההנפקות של שנת 2020. בנוסף לציבור, מושקעים בחברה בתי השקעות ביניהם הפניקס אחזקות בע"מ, אקסלנס השקעות בע"מ וי.ד. מור השקעות בע"מ ועוד.

"לאחרונה סיפקה החברה את המצלמה המקוררת הראשונה שלה לאחד מלקוחותיה וברשותה הזמנות נוספות שיסופקו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023״, אומר חן גולן, יו"ר החברה, בראיון לאתר ישראל דיפנס. ״אני מאמין כי המצלמה המקוררת תהיה עוד מאחד הגורמים להמשך צמיחת המכירות של החברה בשנים הקרובות."

נקסט ויז'ן מפתחת גם מצלמות מיוצבות בעלות סנסור טרמי "לא מקורר". מצלמות אלו מאפשרות ללקוחות החברה לגלות מטרות אדם בלילה בטווחים של 1-1.5 ק"מ. 

״ההחלטה לפתח מצלמה מקוררת התקבלה בחברה לאחר שהבנו כי בעזרת הטכנולוגיה של החברה נצליח לייצר מצלמה מקוררת, מגומבלת ומיוצבת עם יכולות רבות. המצלמה במשקל מתחת 2 ק"ג, מאפשרת זיהוי מטרות אדם בלילה מטווחים של עד 5 ק"מ.״, מסביר גולן.

״ההחלטה לייצר מטע"ד עם סנסור מקורר התקבלה לאחר שעשינו סקירת שוק מול חברות המייצרות כלים בארץ ובעולם ונאמר לנו שהנושא הינו פער בשוק. תוך פחות משנה סיפקנו את המטע"ד המקורר הראשון.״

גולן מסביר כי נקסט ויז'ן הינה חברת טכנולוגית המשקיעה הרבה מאוד משאבים בפיתוח. בחברה מועסקים מעל 40 עובדים, שליש מהם אנשי פיתוח. "כל שנה אנחנו מוציאים לשוק 2-3 מוצרים חדשים" אומר גולן. 

[המצלמה המקוררת של נקסט ויז'ן | תמונה באדיבות החברה]

אתם מתכוונים לפעול בשוק האמריקאי? 
"כבר היום אנחנו פועלים בשוק האמריקאי עם מספר לקוחות. בהמשך להנפקה וכחלק מביסוס פעילות החברה בשוק האמריקאי, פועלת החברה לרכוש פעילות בארה"ב. הצורך ברכישת פעילות בארה"ב נולד מהרצון לספק ללקוחותינו מוצרים תחת ההגדרה "MADE IN USA" ובמקביל לאפשר לחברה לייצר תשתית שיווקית וייצורית בארה"ב.״ 

מה עם העברת טכנולוגיה לחו״ל במסגרת עסקאות? 
״כחברת פיתוח אנחנו מאוד קנאים ל-IP שלנו. תמיד ננסה למצוא פתרון שיגן על נכסי החברה ככל שניתן. במדינות בהן נדרש לייצר פעילות על מנת לזכות במכרזים ממשלתיים נדע לעשות את זה בדרך הנכונה תוך הגנה על נכסי החברה". 

לאן לדעתך יתפתח תחום הבינה המלאכותית במטע״דים לרחפן? 
״השוק הולך לאוטונומיה מלאה. זה יקרה בשלבים. יש רצון להפוך את הרחפן לכלי תומך החלטות. תבחן למשל את עולם המשלוחים שמבוצע בעזרת רחפנים, אם בהתחלה חשבו כי לרחפן המשלוחים תידרש מצלמה "פשוטה" רק לטובת תיעוד המשלוח, היום כבר כולם מבינים כי המצלמות על רחפני המשלוחים יצטרכו לספק מגוון פתרונות. נחיתה בטוחה ביום ובלילה ,הימנעות ממכשולים ויכולת ניווט מבוססת תמונה.

״ישנם שווקים נוספים לרחפנים אוטונומיים בעולמות ה FIRST RESPONDERS, INSPECTION, חקלאות, מחצבים וכו׳. מטע״ד הצילום יהיה מרכיב משמעותית בקבלת ההחלטות של רחפן כזה.״

איך משיגים הון אנושי לפיתוח טכנולוגיה מתקדמת כזו? 
״אני רואה בהון האנושי אחד המרכיבים החשובים ביכולת החברה לגדול. גיוס כוח אדם לתחום פיתוח פיצ׳רים חכמים למטע״ד צילום כמו שלנו, זה אתגר. אנחנו מנסים "לדוג" אנשים טובים מהשוק, זה מאוד מאתגר.  אמנם נקסט ויז׳ן חברה קטנה, אך טומנת בחובה עניין מקצועי רב. מי שמצטרף אלינו, עוסק בשיא הטכנולוגיה. כמעט ואין נטישה של עובדים. 

״התקופה האחרונה הייתה מאוד מאתגרת בעולם המשאב האנושי ולמרות זאת הצלחנו לגדול ולגייס עובדים לחברה. אני חושב שהמודל של צמיחה וגיוס עובדים בעולם ההייטק קצת השתנה ויהפוך את המשאב האנושי ליותר זמין ונגיש לחברות קטנות ובינוניות.״

אולי יעניין אותך גם