תרגיל ישראלי - אמריקאי בהשתתפות 6,400 אנשי צבא אמריקאים

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב גנרל מייקל קורילה אמר ל-NBC NEWS: "תרגיל JUNIPER OAK ישפר את השת"פ המבצעי ביבשה, בים, באוויר ובחלל עם בעלות בריתנו״

תרגיל ישראלי - אמריקאי בהשתתפות 6,400 אנשי צבא אמריקאים

תמונה: דובר צה״ל 

התרגיל הצבאי המשותף לצה"ל ולצבא ארה"ב הגדול ביותר עד כה, "אלוני בזלת", יצא אתמול (יום ב') לדרך ובכיר במערכת הביטחון האמריקני אומר שהתרגיל מיועד להמחיש לאויבים כמו איראן שהמלחמה באוקראינה ואיומים סיניים לא ימנעו מארה"ב לגייס עוצמה צבאית גדולה. 

התרגיל מתקיים השבוע בכל רחבי הארץ, בעיקר בדרום, בהשתתפות שיא של 6,400 אנשי צבא אמריקניים מפיקוד מרכז של צבא ארה"ב, 1,100 חיילי צה"ל, 142 מטוסים, מתוכן 100 מארה"ב, כולל מפציצי B-52 שיתקפו באש חיה מטרות בדרום הארץ. 

עוד בתרגיל ארבעה מטוסי חמקן F-35 אמריקניים, 45 מטוסי קרב F-18 ושני מל"טים גדולים MQ- 9  REAPER. ששה כלי שיט של הצי האמריקני, כולל קבוצת תקיפה שבה נושאת מטוסים, וששה כלי שיט של זרוע הים הישראלית.

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב גנרל מייקל קורילה אמר ל-NBC NEWS: "תרגיל JUNIPER OAK ישפר את השת"פ המבצעי ביבשה, בים, באוויר ובחלל עם בעלות בריתנו, ישפר את יכולות התגובה וימחיש את מימוש המחויבות שלנו במזה"ת". 

צה"ל מסר כי התרגיל יבחן מוכנות וקשר מבצעי בין שני הצבאות, ידמה תקיפת מטרות ותרגול מתארים מורכבים בשילוב של מערכות תקשורת, שיטה ובקרה ופיקוד משותפים.

במהלך התרגיל מכלית של הצי האמריקני תדלק בים סטי"ל ישראלי סער 5, חיל האוויר יפעיל מטוסי קרב, מסוקי חילוץ והצלה, מטוסי תובלה, מטוסי ביון ומטוסי תדלוק 'ראם'. המתדלק האמריקני החדיש KC-46, שיגיע בעתיד לצה"ל, יתדלק בתרגיל את מטוסי הקרב.

במהלך התרגיל השבוע תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון ברחבי הארץ ויישמעו הדי התפוצצויות באזורי הדרום.