הצבא האמריקאי רוצה 5G, כולל יישומי network slicing

הניסוי השתמש בפלטפורמת רשת ה-5G הפרטית של AT&T, ה-RAN הפתוחה של פוג'יטסו, ובקישורי הנתונים הטקטיים של חברת התעופה והחלל Northrop Grumman

bigstock

AT&T הובילה קונסורציום טכנולוגי המשתמש בטכנולוגיית 5G ורשת גישה לרדיו פתוחה (RAN) לבדיקת יכולות מודיעין, מעקב וסיור (ISR) עבור משרד ההגנה האמריקאי. 

הבדיקה השתמשה בפלטפורמת רשת ה-5G הפרטית של AT&T, ה-RAN הפתוחה של פוג'יטסו, ובקישורי הנתונים הטקטיים של חברת התעופה והחלל Northrop Grumman כדי להעביר נתוני ISR ווידאו עבור "רשת הקרב הדיגיטלית" של משרד ההגנה. 

חברת נורת'רופ גראמן הודיעה כי השת"פ בין שלוש החברות נועד לייצר חדשנות ומוצרי תקשורת שיסייעו למשרד ההגנה האמריקני, שהשקיע במשך שנים בפיתוח טכנולוגיות שידורים ורשתות אלחוט דור 5. המטרה היא הפצה ושיתוף מידע, מודיעין, לוגיסטיקה משופרת, ומה שמכונה "מחסנים חכמים", כל זה כסיוע למבצעים.

הדרישה של משרד ההגנה לארכיטקטורה פתוחה ב-5G גרמה ל-AT&T לשתף פעולה עם Northrop, על מנת לתמוך בתוכנית JADC2.

בהקשר מצבי קרב בהם "כל שנייה נחשבת", מדובר בשיפור מהירות ההורדה של 5G כמעט פי 100 בהשוואה לטכנולוגיית 4G LTE מדור קודם. בנוסף, השימוש ב-RAN פתוח שנפרס בקצה הרשת תומך ב-network slicing. תשתית זו תאפשר שדרוגי קושחה מאובטחים ויעילים בצורה אלחוטית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית