חיל האוויר הירדני מצטייד בעוד מטוסי קרב F-16 

"ירדן רוצה את ה-Block 70s המודרני כחלק מתפיסת הגנה רחבה יותר לשמור על מטוסי קרב עדכניים, במיוחד בגלל שיכולות הנגד מכ״מ שלהם עשויות, בתיאוריה, להיות שימושיות אם ירדן תצטרך שוב להתערב בסוריה״, מעריכים אנליסטים

ירדן חתמה על הסכם עם ארה"ב לרכש 12 מטוסי קרב F-16. מטרת העסקה לקדם את חיל האוויר המלכותי הירדני ולשפר את השת"פ עם הצבא האמריקני בתחום המלחמה בטרור. היקף העסקה מוערך ב-4.21 מיליארד דולר - עסקה הכוללת גם פודי מודיעין, מכשירי קשר ורכיבי תחמושת נלווים.

סוכנות הידיעות הירדנית PETRA דיווחה שבטקס חתימת העסקה נחנך גם מבנה חדש למטה חיל האוויר הירדני. חתמו מפקד חיל האוויר בריגדיר גנרל מוחמד היאסט וסגן ראש המשלחת האמריקנית בירדן רוהיט נפאל. 

ה-F-16 הוא עמוד השדרה של חיל האוויר המלכותי הירדני, אשר מפעיל 43 F-16A כמטוס הקרב העיקרי ו-18 F-16Bs, כך על פי הדיווח של Breaking Defense..

ירדן מפעילה 230 מטוסים בסך הכל, שהם צי גדול יחסית אך מזדקן. הוא כולל מטוסי תובלה מסוג Lockheed C-130 Hercules, Air Tractor AT-802 Cessna 208B Grand Caravan מטוסי סיור ומטוסי פילאטוס PC-21, Grob G120TP ו-Robinson R44. ישנם גם מסוקי סיקורסקי UH-60, מקדונל דאגלס MD500 Defender ו-Bell AH-1 Cobra.

"ירדן רוצה את ה-Block 70s המודרני כחלק מתפיסת הגנה רחבה יותר לשמור על מטוסי קרב עדכניים, במיוחד בגלל שיכולות הנגד מכ״מ שלהם עשויות, בתיאוריה, להיות שימושיות אם ירדן תצטרך שוב להתערב בסוריה (ככל הנראה נגד התעוררות מחודשת של דאעש), שבה הגנה אווירית סורית ורוסית עשויה להוות אתגר למשימות כאלה", אמר ריאן בוהל, אנליסט בכיר ברשת RANE ל-Breaking Defense.

המשלוחים אמורים להתחיל ב-2027.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות