צבא פרו מבצע תחזוקת מחזור חיים למצבת טילי Spike-LR שבשרותו

מנהל הרכש הצבאי הפרואני הקצה 2.4 מיליוני דולרים לחברת רפאל הישראלית לשחזור היכולות המבצעיות של הטילים אשר הגיעו לסיום מחזור החיים המבצעי שלהם, האורך 10 שנים, כבר באמצע שנת 2020
 

תמונה: רפאל

צבא פרו מאושש את היכולות המבצעיות של מאגר טילי הנ"ט Spike-LR שברשותו. אתר Defensa מספר כי מנהל הרכש הצבאי הפרואני הקצה 2.4 מיליוני דולרים לחברת רפאל הישראלית לשחזור היכולות המבצעיות של הטילים המתופעלים על ידי יחידת הנ"ט מס' 3 "Cazadores" ואשר הגיעו לסיום מחזור החיים המבצעי שלהם, האורך 10 שנים, כבר באמצע שנת 2020.

תהליך שחזור ואישוש היכולות המבצעיות של טילי הספייק ייערך לפחות במשך שנה ויתבצע במרכז האימונים והתחזוקה (CEMAT) של צבא פרו הממוקם בפורט אריקה.

התהליך כולל סקירה, תחזוקה ותיקון של מערכות משגרי הטילים - שכל אחת מהן מורכבת מיחידת פיקוד ושיגור (CLU - Command Launch Unit), כוונת תרמית וחצובה - ושל הטילים עצמם (שמספרם אינו ידוע), הנמצאים ביחידת הנ"ט מס' 3 "Cazadores" ובמחסני צבא פרו. 

האתר Defensa מספר כי צבא פרו רכש בשנים 2008-2010 576 טילי Spike-LR, עוד 48 משגרים, סימולטורים וסיוע טכני בשווי של כ-87 מיליוני דולרים.

בשנת 2012 נרכשו עוד 288 טילי Spike-LR בשווי של 32.5 מיליוני דולרים וכן 432 טילי Spike-ER לטווח של 8 ק"מ ו-36 משגרים שהותקנו על רכבי M-1151A1 Humvee בשווי 91 מיליוני דולרים. בעסקה זו אף נרכשו 4 כטב"מי Skylark-1A.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית