פיקוד מרכז של צבא ארה"ב רוצה להפוך את המזה״ת לשדה ניסויים בנשק נגד כטב״מ

הצי, הצבא וחיל האוויר של ארה"ב סימנו את המזה"ת וסביבותיו כאתר ניסויים ענק בתחומים אלו

By Mehr News Agency, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=76415746

המזה"ת יהיה שדה הניסויים הענקי לניסויי מערכות נשק נגד כטמ"מים ורחפנים שמפתחים בזרועות צבא ארה"ב.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב CENTCOM שואף לשדרג את הניסויים בסוגים חדשים של כלים בלתי מאויישים בצירוף בינה מלאכותית ובשיטות להתמודד עם טכנולוגיות כאלו בידי האויב.

גנרל פרנק מקנזי, קצין מרינס ולשעבר מפקד CENCOM אמר ל-WAR ZONE כי ישראל וכמה מדינות  ערביות "פתוחות לרעיונות של שיתוף בחילופי מודיעין והגנה אווירית ליצירת תמונה מבצעית של הגנה מפני כטמ"מיים בשדה הקרב".

הצי, הצבא וחיל האוויר של ארה"ב סימנו את המזה"ת וסביבותיו כאתר ניסויים ענק בתחומים אלו. בתדרוך בסוף השבוע אמר שיילר מור, קצין הטכנולוגיה הבכיר של CENTCOM, כי יתקיימו סדרות של ניסויים וייבחנו יכולות של מערכות תוצרת הסקטורים הצבאי והאזרחי.

לדבריו, אזורי המזה"ת, דרום מערב אסיה וצפון אפריקה הם המתאימים ביותר לניסויי מערכות שאמורות לפעול בתנאים סביבתיים של חום, חול, אבק, מליחות ורוחות. מדובר גם בהעברת מעבדות של הצבא האמריקני לאזורי הניסויים כדי לקרבן ליחידות הצבא המשתמשות בכטמ"מים. 

תכנית של פיקוד המרכז האמריקני היא לקיים כמה תרגילים צבאיים גדולים שיתנו לפיקוד וליחידות הזדמנות ללמוד ולתרגל טכנולוגיות חדשות בתחומי כטמ"מים ובינה מלאכותית בסביבה תואמת מציאות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית