מלחמה באוקראינה: הימין ברוסיה קורא להשמיד את תשתיות החשמל של אוקראינה

אנשי תקשורת רוסיים המייצגים את הימין ברוסיה, התרעמו על נסיגת הכוחות הרוסיים מחרסון

Photo: Kostiantyn Liberov and Vlada Liberova, Taras Ibrahimov, Bel Trew

ביקורת בקרב ניצים פוליטיים ובלוגרים קיצוניים ברוסיה על הנסיגה מחרסון וקריאה לצבא רוסיה להכביד ידו על אוקראינה עכשיו, בחורף. 

חוגים ניציים שתמכו בהחלטה לסגת מהעיר חרסון, מפעילים עתה לחצים על הוגה רעיון הנסיגה, מפקד הכוחות באוקראינה גנרל סרגיי סורוביקין, וקוראים לו להוכיח שההחלטה לסגת היתה נכונה נוכח חשיבותה המיוחדת של העיר.

מקורות בלונדון מסרו לסוכנות רויטרס כי גנרל סורוביקין הוא שהמליץ לפוטין לסגת מחרסון לגדה המזרחית של הננר דניפרו כדי לשמור על ציוד הצבא ולאפשר לצבא להיערך למתקפה חדשה במועד יותר מאוחר. אלא שחלק מהכוחות  הועברו לזירת לחימה אחרת במזרח אוקראינה, וברוסיה מביעים חשש מגורל החיילים בחורף הקרב במהירות.

ולדלן טרצקי, בלוגר רוסי עם חצי מיליון עוקבים, מתח ביקורת על שאפשרו לנשיא זלנסקי לערוך ביקור בעיר חרסון. "לשם מה אנו שופכים את דמנו", כתב טרצקי, "כדי שזלנסקי יבקר בשקט ובאין מפריע בחרסון. מוטב היה אילו נפל על ראשו כטמ"מ רוסי, אבל זה לא קרה. למה? או שנילחם  מלחמה רצינית או שלא יקרה מאומה".

הלאומן הרוסי הקיצוני אלכסנדר דוגין, שבתו, פעילה לאומנית אף היא, נרצחה בקיץ ליד מוסקווה, מתח ביקורת על גנרל סורוביקין, וכתוב שאסור היה לרוסיה לוותר על חרסון. 

עמיתים לדעה ימנית קיצונית כמו דוגין כותבים שהצבא הרוסי חייב לכבוש בחזרה את העיר מידי האוקראינים. אחד מהם קרא למפקד הצבא באוקראינה להשמיד "עד הסוף" את כל תשתיות האנרגיה "של החונטה האוקראינית הנאצית בקייב". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית