בואינג החלה לייצר מתדלק ראשון עבור חיל האוויר הישראלי

המטוסים הראשונים אמורים להגיע לארץ בשנת 2025 | הציפיה היא שהגורמים הרלוונטיים בישראל יזדרזו לנקוט בכל ההליכים הרשמיים של ההזמנה

Photo by Senior Master Sgt. Timothy Huffman

שלב חדש בהתקדמות פרוייקט רכש ארבעה מטוסי תדלוק חדישים KC-46 בבואינג עבור חיל האוויר: התכנית הותנעה רשמית לפני כמה ימים, ובואינג מתחילה לייצר את המטוס הראשון עבור ישראל. המטוסים אמורים להגיע לישראל בסביבות שנת 2025. 

התנעת התכנית, KICK OFF, נעשתה בבואינג בארה"ב בנוכחות נציגי חיל האוויר, משהב"ט, חיל האוויר של ארה"ב, ממנו ישראל קונה את המטוסים, ונציגי בואינג עצמה. מפגש העבודה בין הגורמים הללו נמשך כיומיים, והיווה למעשה אישור ליצרנית להתחיל בתהליכי הייצור. 

רשמית חיל האוויר האמריקני הוא ש"מנחה" את חברת בואינג להתחיל בייצור ארבעה מתדלקים עבור חיל האוויר הישראלי. אלו המטוסים שיחליפו מתדלקים ישנים ויעניקו למערך הקרב יכולות חדשות של הארכת טווחי הטיסה והלחימה לטווחים כמעט בלתי מוגבלים.  

ישראל רכשה אופציה לרכש ארבעה מטוסי תדלוק KC-46 נוספים כדי שצי המתדלקים ימנה שמונה מטוסים. הציפיה היא שהגורמים הרלוונטיים בישראל יזדרזו לנקוט בכל ההליכים הרשמיים של ההזמנה, אחרת עלולה ישראל לאבד את ה-SLOT ואז תגיע הרביעה השנייה לארץ מאוחר מאוד. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית