כיפת ברזל בתצורת VLS הפכה מבצעית בספינת סער 6 - אח"י עוז

הישג זה הינו הודות למאמץ טכנולוגי והנדסי משותף של זרוע הים, מפא״ת במשרד הביטחון, חברת רפאל המפתחת הראשית, התעשייה האוויריית - יצרנית המכ"מים ואמפרסט יצרנית השו"ב

קרדיט שימוש: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

במסגרת הניסוי מובצעה המערכת בספינת אח"י עוז, הספינה השנייה מתוך ארבע ספינות הטילים המתקדמות, שנקלטו בשנתיים האחרונות בזרוע הים. הפיכת המערכת למבצעית מהווה אבן דרך משמעותית נוספת בבניית היכולות המבצעיות של הספינות. 

במהלך הניסוי ביצעה המערכת בהצלחה הליכי גילוי ויירוט במתארים מאתגרים, המדמים את תרחישי האיום. יכולותיה של "כיפת מגן ימית" מהוות תוספת משמעותית ליכולת ההגנה של זרוע הים במשימותיה הרבות, ביניהן הגנת הנכסים האסטרטגיים, מרחב המים הכלכליים ושמירת העליונות הימית של מדינת ישראל באזור.

הישג זה הינו הודות למאמץ טכנולוגי והנדסי משותף של זרוע הים, מפא״ת במשרד הביטחון, חברת רפאל המפתחת הראשית, התעשייה האוויריית - יצרנית המכ"מים ואמפרסט יצרנית השו"ב. הפיתוח כלל שילוב של המערכות לכדי מערכת לחימה אחודה, זאת תוך הגעה למסוגלות מבצעית להפעלת הספינה ומערכותיה על ידי לוחמות ולוחמי זרוע הים. 

"כיפת מגן ימית" הינה נדבך נוסף במערך ההגנה הרב-שכבתי, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ו-"חץ 3", שאת פיתוחן מובילה מנהלת 'חומה' במפא״ת שבמשרד הביטחון. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית