איגוד האינטרנט פותח מרחב כתובות חדש עם סיומת ".ישראל"

שמות המתחם הקיימים בעברית במרחב " IL ".ימשיכו לפעול כרגיל | יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "מהשבוע הבא, אזרחי ישראל כולם יוכלו לרשום את אתרי האינטרנט שלהם בעברית מלאה״

קרדיט: איגוד האינטרנט הישראלי, עיצוב- שטיק מדיה

איגוד האינטרנט הישראלי יפתח בשבוע הבא לציבור הרחב את רישום שמות המתחם בעברית באופן מלא. מדובר במרחב מדינתי חדש לשמות מתחם (דומיינים) בעברית באינטרנט נולד, ובכך מצטרפת מדינת ישראל למדינות נוספות המאפשרות שימוש בשמות מתחם בשפת המדינה, באינטרנט העולמי . 

איגוד האינטרנט הישראלי(ע"ר) יפתח ביום שלישי הבא, 22.11 , לציבור הרחב את האפשרות לרשום שמות מתחם בעברית באופן מלא. מרחב שמות המתחם הישראלי החדש, יפעל בסיומת ".ישראל", במקביל למרחב הקיים בסיומת IL . הפועל משנות ה -80 . 

הרישום יתקיים על פי עקרון "כל הקודם זוכה", כמקובל באיגוד ובמרשמי שמות מתחם מדינתיים בעולם. לבחירה בשם מתחם בעברית סיבות רבות - הגברת השיוך לקהילה הישראלית המקומית וחידוד הזיקה הישראלית לשירות או העסק. מתן אפשרות לשימוש בשם המתחם בעברית על ידי אוכלוסיות שהאנגלית פחות שגורה בפיהן, בקלות ובשפה המקומית. 

כאמור, עקרון השוויון העומד בבסיסו של אופן הפעולה של מרשם שמות המתחם הישראלי, מדגיש את האופן שבו פועל מרשם שמות המתחם הישראלי – בצורה שוויונית ושקופה וללא שיקולים פוליטיים או מסחריים מכל סוג שהוא. אופן פעולה זה, מבטיח שכל שם מתחם (דומיין), אטרקטיבי ככל שיהיה – יירשם למי שביקש אותו ראשון. 

לפתיחת אפשרות הרישום של שמות מתחם בעברית לקהל הרחב, קדם בחודשים האחרונים תהליך רישום מוקדם (המכונה 'Sunrise') כמקובל בעולם להשקות מסוג זה.

ֿבמסגרתו, אפשר האיגוד, לגופים מאוגדים - כגון חברות, עמותות, תאגידים סטטוטוריים, מפלגות ועוד, וכן לבעליהם של סימני מסחר ישראליים טקסטואליים, להבטיח לעצמם את זכותם לרשום, עם פתיחת הרישום לציבור הרחב, את שם המתחם בעברית התואם את שמם או סימן המסחר הרשום שלהם.

במסגרת זו, הבטיחו לעצמם 150 גופים וחברות את הזכות לשריון רישומם של שמות מתחם אלה (מתוך 700 בקשות, שחלקן הגדול לא עמד בתנאי הסף המשפטיים). 

שמות המתחם הקיימים בעברית במרחב " IL ".ימשיכו לפעול כרגיל, ומחזיקיהם יקבלו גם הם תקופת "רישום מוגן", אשר במהלכה, יקבלו המחזיקים זכות ראשונים, מוגבלת בזמן (תקופת הרישום המוגן), לרישום שם המתחם הזהה במרחב ".ישראל", באופן אוטומטי, ללא צורך בהגשת בקשה בתהליך הרישום המוקדם (למעט במקרים חריגים של זכויות מתנגשות או שמות מתחם שאינם ניתנים לרישום כלל).

בנוסף לאפשרות רישום שמות המתחם ברמה השנייה ישירות תחת ".ישראל", יוקמו ארבעה מרחבים מגזריים – "ממשל" – לשירותי הממשלה השונים (כמקביל ל-gov.il ,) צה"ל – לפעילות צה"ל (כמקביל ל- idf.il), ישוב – לרשויות מוניציפליות (מקביל ל-muni.il) ואקדמיה – לפעילות של מוסדות אקדמיים מוכרים (מקביל ל-ac.il) תחת המרחבים המגזריים יתאפשר רישום רק לגופים מוגדרים השייכים למגזר . 

יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "מהשבוע הבא, אזרחי ישראל כולם יוכלו לרשום את אתרי האינטרנט שלהם בעברית מלאה. זהו צעד משמעותי והתקדמות טבעית של קהילת האינטרנט הישראלית.

״לצעד השלכות סמליות אבל גם פרקטיות. הדבר יסייע לעסקים רבים לחדד את הזיקה של ישראלים אליהם, לצד הגברת הגיוון הלשוני באינטרנט והנגשת השימוש לאוכלוסיות שהשפה האנגלית אינה שגורה בפיהן. בכוונתנו לבחון את התקדמות המרחב החדש ובהתאם להצלחתו נבחן הקמה של מרחב שמות מתחם מדינתי גם בערבית"​.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית