הצי האמריקאי עצר ספינה איראנית עם אמוניום פרכלורט - יכול לשמש כדלק טילים

הצי אמר שכמות האמוניום פרכלורט שהתגלתה יכולה לתדלק יותר מתריסר טילים בליסטיים לטווח בינוני

https://twitter.com/US5thFleet/status/1592374608971563009?s=20&t=TIaMQkNB0VFgx3kcdMo_Ww

הצי האמריקני אמר ביום שלישי האחרון כי מצא 70 טון של רכיב דלק טילים שהוחבא בין שקי דשן על סיפונה של ספינה המגיעה לתימן מאיראן. הצי אמר שכמות האמוניום פרכלורט שהתגלתה יכולה לתדלק יותר מתריסר טילים בליסטיים לטווח בינוני. 

ספינת משמר החופים האמריקני USCGC ג'ון שוירמן ומשחתת הטילים USS The Sullivans עצרו ספינת מפרש מסורתית מעץ הידועה כדהא, במפרץ עומאן ב-8 בנובמבר, כך אמר הצי. במהלך החיפוש גילו מלחים שקיות של אמוניום פרכלורט שהוחבאו בתוך מה שנראה בתחילה כמשלוח אוריאה.

מאמץ ההתחמשות לכאורה מגיע כאשר איראן איימה על ערב הסעודית, ארצות הברית ומדינות אחרות במהלך ההפגנות בחודשים האחרונים שקראו להפיל את התיאוקרטיה של הרפובליקה האסלאמית.

טהראן מאשימה את המעצמות הזרות - ולא את האוכלוסייה המתוסכלת שלה - בהפגנות, שבהן לפחות 344 בני אדם נהרגו ו-15,820 בני אדם נעצרו 

"סוג המשלוח הזה והנפח העצום של חומר הנפץ הוא דאגה רצינית מכיוון שהוא מערער את היציבות", אמר טימותי הוקינס, דובר של הצי החמישי במזרח התיכון ל-Associated Press. "הובלה בלתי חוקית של נשק מאיראן לתימן מובילה לחוסר יציבות ואלימות".

בסופו של דבר הצי הטביע את הספינה כשחלק ניכר מהחומר עדיין היה על סיפונה בגלל הסכנה, אמר הוקינס. כשנשאל כיצד ידע חיל הים לעצור את הספינה, הוקינס אמר רק שחיל הים ידע באמצעות "מספר אמצעים" שהספינה נושאת את החומר ושהוא הגיע מאיראן לכיוון תימן. הוא סירב לפרט.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית