UVID 2022: "האויב נטמע בשטח הבנוי וצה״ל צריך כלי תקיפה מדויקים״

דברי קתמ"ר תא"ל נרי הורוביץ במושב הפתיחה של כנס יוביד של ישראל דיפנס בתל אביב | שרת הכלכלה והתעשיה אלו ף מיל אורנה ברביבאי הדגישה את החשיבות של ההון האנושי 

צילום: גלעד קוולרצ׳יק

האויב נטמע בשטח הבנוי ולחימה נגדו בסביבה האורבנית דורשת מצה"ל דיוק. המרחק  בין החזית לעוןרף הולך ומיטשטש. הציפיה מצה"ל היא להיות מוכן בקו הזינוק כדי להגיע לקטלניות מרבית. הכטמ"מ הוא כלי מרכזי כיום באצרים האלו.

דברי קתמ"ר תא"ל נרי הורוביץ במושב הפתיחה של כנס יוביד של ישראל דיפנס בתל אביב. קתמ"ר הביא ארבע דוגמאות להפעלה מבצעית של כטמ"מים בחיל התותחנים ובצה"ל בפעילויות מבצעיות. 

באמצעות יכולת ההסתכלות האנכית של כטמ"מ נחשף אויב, נסגר מעגל אש על ידי תצפית שגילתה פעיל בעזה שהתכונן לשגר מטען לעבר ישראל. הוא הותקף לפני שהצליח לשגר.

מרכז האש של חיל הים גילה צוללת בלתי מאויישת שהתכוננה לתקוף מטרה ישראלית. שת"פ של חיל הים, חיל האוויר וכטמ"מ גילה את הצוללת לפני השיגור. מפעילים בצה"ל צימוד של כטמ"מ ליחידת אש וזה מביא להפעלת אש בצורה טובה יותר.

שרת הכלכלה והתעשיה אלוף מיל אורנה ברביבאי סיפרה לבאי הכנס כי נוסחה כבר החלטת ממשלה המסדירה את תחום הכטמ"מים לשימושים אזרחיים, הסדרה, רגולציה, הדרכה והכשרת כוח אדם. 

השרה הביעה תקווה שהממשלה הבאה תאשר את ההחלטה. לדברי ברביבאי השימוש בכטמ"מים בצבא כבר ותיק. עתה יש לטפח ולפתח את ההשלכות והשימושים האזרחיים, ליצור אקו סיסטם של בלתי מאויישים, שיחבר בין הטכנולוגיה הקיימת בישראל ברמה הגבוהה ביותר לבין הצרכים והיישומים האזרחיים. 

אלון אונגר יו"ר הכנס ומייסד יוביד הזכיר כי הכנס השנה הוא העשירי וצו השעה הוא לחבר בין הטכנולוגיה לבין היישומים של הטכנ לוגיות לתחומים אזרחיים וחברתיים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית