פוטין מכריז על גיוס מילואים ברוסיה ומאיים בגרעין

"רוסיה תפעיל את כל האמצעים כדי להגן על טריטוריות", אמר פוטין | שרת החוץ הבריטית ג'יליאן קיגן אמרה לסקיי ניוז שיש לקחת ברצינות, ולא בקלות, את דברי פוטין

נשיא רוסיה פוטין הכריז על גיוס חלקי לצבא הרוסי, והצבא מוציא מסוריה את רגימנט הצנחנים המוטס 217 שיישלח ללחימה באוקראינה.

בהודעת המטה הכללי של צבא אוקראינה נאמר שהוצאת הצנחנים מסוריה והעברתם לאוקראינה נעשית בגלל מחסור חמור בלוחמים רוסיים בחזיתות, מדווח האתר WAR MONITOR. 

מוסקווה הודיעה על גיוס לצבא הרוסי, במסגרתו יגוייסו כוחות מילואי נוכח ההסלמה בקרבות באוקראינה. בנאום מוקלט נדיר הודיע פוטין אמש גם על תכנית סיפוח אזורים בדרום ובמזרח אוקראינה לרוסיה. פוטין שב ואיים בתגמול גרעיני אם קייב תמשיך ב"מאמציה לכבוש שטחים".

"רוסיה תפעיל את כל האמצעים כדי להגן על טריטוריות", אמר פוטין, והאשים את המערב בסחטנות גרעינית כשהוא משמיע אזהרה: "אני לא מבלף". 

הפרלמנט הרוסי אישר חוק הקובע עונשים חמורים על שורה של עבירות חמורות, ביניהם עריקה וכניעה לאויב. רשתות NBC  ו-CNBC מדווחות כי גיוס חלקי פירושו ברוסיה שעסקים, מוסדות וארגונים ייאלצו 'לתרום' חיילים לצבא. לדברי שר ההגנה שויגו, מדובר בגיוס כ-300 אלף חיילים.

שרת החוץ הבריטית ג'יליאן קיגן אמרה לסקיי ניוז שיש לקחת ברצינות, ולא בקלות, את דברי פוטין. "אנחנו לא בשליטה שם" (באוקראינה), אמרה, "ונראה שגם הוא (פוטין) לא בשליטה שם. בהחלט מדובר בהסלמה". 
 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022