פיתוח ישראלי: מערכת אוטומטית למציאת שגיאות אנוש בתכנון מעגלים אלקטרוניים

המוצר החדש של חברת CADY מבצע ניתוח ממוחשב לבדיקת שרטוטי מעגלים אלקטרוניים ובכך מספק שכבת הגנה נוספת למניעת טעויות אנוש בתכנון מעגלים אלקטרוניים

פיתוח ישראלי: מערכת אוטומטית למציאת שגיאות אנוש בתכנון מעגלים אלקטרוניים

צילום- עומר הכהן

CADY, בוגרת המחזור החמישי של אינטל איגנייט, תוכנית ההאצה לסטרטאפים של אינטל, הודיעה היום על השקת מוצר תוכנה חדש ומהפכני, בעל יכולת ייחודית לסריקה והבנה של מפרטים טכניים של רכיבים אלקטרוניים ויצירת בסיס נתונים בשפה פורמלית. 

על בסיס שפה זו, המוצר החדש של החברה מבצע ניתוח ממוחשב לבדיקת שרטוטי מעגלים אלקטרוניים ובכך מספק שכבת הגנה נוספת למניעת טעויות אנוש בתכנון מעגלים אלקטרוניים. המוצר יקצר את זמני ההגעה לשוק ויחסוך משאבים רבים לחברות חומרה ברחבי העולם. 

בעקבות שיתוף פעולה מוצלח עם תוכנית החדשנות של אינטל, אינטל איגנייט, הוכיחה קאדי POC בסביבת עבודה אמיתית. המוצר סיפק ערך רב לחמש יחידות עסקיות שונות באינטל, קבוצת רדאר מובילאיי, קבוצת הולידציה,TUI, Ethernet וקבוצת Thunderbolt בכך שזיהה טעויות בשרטוטים החשמליים שלהן וחסך להן משאבים רבים. 

תהליך תכנון מעגל אלקטרוני רגיל כולל שלושה Re-Spins בממוצע פר מעגל שנבדק ידנית, 4-6 שבועות עיכוב בשל כל Re-Spin ואובדן של עשרות אלפי דולרים בשל כל Re-Spin. המוצר החדש של קאדי מאפשר לתהליך הזה לעבור בצורה אוטומטית ועצמאית ובכך עתיד למנוע טעויות אנוש רבות. 

תהליך תכנון PCB שגרתי

גלעד שפירא, מנכ"ל קאדי ציין כי: "הפתרון של החברה נועד לתת מענה למחסור בכלי בדיקה בתחום תכנון המעגליים החשמליים. כיום אין למהנדס אף כלי עזר אוטומטי ומקיף המסייע לו בבדיקת השרטוט החשמלי, ולכן נאלץ לעשות זאת ידנית.

״אותם מהנדסים צמאים לפתרון אוטומטי שיקל על עבודתם. במהלך הפיילוט שעשינו נחשפנו לעשרות חברות ברחבי העולם המשקיעות משאבים רבים בבדיקת השרטוטים של המעגלים החשמליים, ולאור עומס המידע העצום במפרטי הרכיבים, לא מצליחות לאתר את כל השגיאות שבשרטוט.

״המערכת שפיתחנו הצליחה לזהות באופן אוטומטי שגיאות משמעותיות בלמעלה מ-65% מהשרטוטים שנבדקו, ובכך מנעה מהשגיאות להיגרר קדימה בתהליך הפיתוח והייצור ולגרום נזק רב".

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022