מבצעי: טיל ״גבריאל 5״ עבר סדרת ניסויים ומוכרז על ידי צה״ל כמבצעי בספינות סער-6

גבריאל 5 הינה מערכת טיל ים ים מתקדמת לטווחים ארוכים, בעלת יכולת טיסה של מאות ק"מ | בניסוי השתתפה ספינת הטילים אח"י עוז, השנייה בסדרת ספינות המגן

תמונה מתוך סרטון שפרסם משרד הביטחון 

זרוע הים, יחד עם מפא"ת והתעשייה האווירית, השלימו בהצלחה במהלך חודש אוגוסט, ניסוי מורכב במערכת טילי ים ים מסוג 'גבריאל 5'. ניסוי זה מהווה אבן דרך נוספת בהליך מבצוע ספינות סערי ה-6. 

בניסוי השתתפה ספינת הטילים אח"י עוז, השנייה בסדרת ספינות המגן, אשר נבחנה ביכולתה להתמודד מול איומים שונים על ידי אמצעי לחימה חדשים ומתקדמים, ביניהם טיל 'גבריאל 5'.

גבריאל 5 הינה מערכת טיל ים ים מתקדמת לטווחים ארוכים, בעלת יכולת טיסה של מאות ק"מ, במצבי ים ואוויר משתנים. פגיעתו של הטיל מאפשרת סיכול והשמדה של מגוון רחב של מטרות ואיומים.

מבצוע מערכת טילי 'גבריאל 5' מהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחום ההגנה במרחב הימי והינו תוצר של עבודה עצימה, מקצועית, ומדויקת של לוחמי ומהנדסי זרוע הים, בשותפות עם מפא"ת והתעשייה האווירית. 

רמ״ט זרוע הים, תת-אלוף גיא גולדפרב: ״מערכת הטיל הימי 'גבריאל', תחזק את יכולותיה המבצעיות וההגנתיות של זרוע הים במרחב הימי, במגוון זירות ובמגוון משימות. הזרוע אמונה על שמירת חופש השיט, שמירה על המרחב הימי, המים הכלכליים והנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל.״

רמ״ח מטאור במפא״ת, טל: ״המערכת הינה פורצת דרך טכנולוגית ומבצעית ותאפשר לזרוע הים שמירה על העליונות הימית. מפא"ת במשרד הביטחון תמשיך לרתום את כלל הנכסים הטכנולוגיים שפותחו בישראל לטובת מענה לצרכים המבצעיים״. 

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "התעשייה האווירית גאה בהצלחת הניסוי שבוצע בטיל "גבריאל 5", על גבי ספינות סער 6 המתקדמות ובשיתוף הפעולה ההדוק עם משרד הביטחון וחיל הים. שילוב יכולות אלו על גבי הסער 6, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום הלוחמה הימית, להגנה על נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית