ארה״ב מגבילה ייצוא שבבי אנבידיה לסין ורוסיה

הבית הלבן אמר כי הדרישה החדשה תטפל בסיכון שהמוצרים הללו עשויים לשמש מערכות צבאיות בסין וברוסיה | Nvidia טוענת כי המגבלות צפויות לעלות לה מאות מליוני דולרים בשנה

bigstock

ממשל ביידן הטיל הגבלות חדשות על מכירות של כמה שבבי מחשב מתוחכמים לסין ולרוסיה. הניסיון האחרון של ממשלת ארה"ב להשתמש במוליכים למחצה ככלי להכשיל את ההתקדמות של יריבים בתחומים כמו מחשוב בעל ביצועים גבוהים ובינה מלאכותית.

המגבלות החדשות משפיעות על דגמי שבבים מתקדמים הידועים כיחידות עיבוד גרפיות, או GPUs, הנמכרים על ידי חברות עמק הסיליקון Nvidia ו-Advanced Micro Devices.

מוצרים כאלה פותחו במקור לעיבוד תמונות במשחקי וידאו אך בעשור האחרון נפרסו באופן נרחב במחשבי העל הגדולים ביותר ששימשו מדענים וחברות אינטרנט ליישומים כמו זיהוי דיבור וחפצים בתצלומים.

על פי הניו יורק טיימס, ההגבלות הן חלק ממלחמה קרה בין סין לארה"ב על הבכורה בטכנולוגיות מתקדמות. ממשל ביידן, בהתבסס על מגבלות שהחלו תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אימץ צעדים שמטרתם להגביל את הגישה של חברות כמו Huawei הסינית לשבבים מתקדמים וייצור מוליכים למחצה זרים. 

סין עיצבה שבבים רבים בעצמה, אך בדרך כלל מסתמכת על מפעלים בטייוואן כדי לייצר את הדגמים המתקדמים ביותר.

בהצהרות ביום רביעי, Nvidia ו-AMD אישרו כי ישנן הגבלות חדשות.

Nvidia, יצרנית ה-GPU הגדולה ביותר, אמרה שהממשלה הפדרלית תדרוש ממנה כעת לבקש רישיונות ייצוא כדי למכור שני שבבים מתקדמים המשמשים מערכות שרתים במרכזי נתונים.

הבית הלבן אמר כי הדרישה החדשה תטפל בסיכון שהמוצרים הללו עשויים לשמש מערכות צבאיות בסין וברוסיה, לפי החברה.

ל-Nvidia יש לקוחות רבים בסין, אך כיום אינה מוכרת לרוסיה. לדבריה, הצעדים החדשים השפיעו על עסק שהניב הכנסות של כ-400 מיליון דולר ברבעון הפיסקאלי האחרון שלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית