בהגנה תעשה לך הרתעה? אימון משותף ישראלי אמריקאי במערכות הגנה אווירית ליירוט טילים

במהלך האימון הפעילו הכוחות הישראלים את מערכות ההגנה האקטיבית: מערכת החץ, קלע דוד וכיפת ברזל והכוחות האמריקאים הפעילו את מערכות הנשק פטריוט, AEGIS ו – THAAD

בהגנה תעשה לך הרתעה? אימון משותף ישראלי אמריקאי במערכות הגנה אווירית ליירוט טילים

קרדיט צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
 

מנהלת חומה במפא״ת שבמשרד הביטחון, הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים, מערך ההגנה האווירית וכוח המשימה האמריקאי להגנה מפני טילים קיימו בסוף חודש יולי אימון משותף להתמודדות עם מטחי טילים על ישראל.

האימון התקיים במעבדת הקרב ITB (Israeli Test Bed) של ״אלביט מערכות״, המאפשרת לדמות במתקן ייחודי אחד את כלל מערכות ההגנה הישראליות והאמריקאיות וכן מציגה נתונים בזמן אמת שמסייעים לתחקור מקיף של האימון ובהתאם לעדכון נהלי הפעלת המערכות.

במהלך האימון הפעילו הכוחות הישראלים את מערכות ההגנה האקטיבית: מערכת החץ, קלע דוד וכיפת ברזל והכוחות האמריקאים הפעילו את מערכות הנשק פטריוט, AEGIS ו – THAAD. 

האימון המשותף, שהינו חלק משיתוף הפעולה המתמשך בין הצבאות, נועד לשיפור רמת הכשירות של הלוחמים והגברת התיאום בין הכוחות.

שר הביטחון, בני גנץ: "אני מברך על השילוב לראשונה של כוחות פיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום) שם ביקרתי בשבוע שעבר. שילוב הזרועות, שיתוף הידע, וחיזוק ההגנה האווירית על מרחב המזרח התיכון הוא מסר מול אויבנו ומסר לשותפינו – אנחנו חזקים ביחד, ואנחנו נכונים לעמוד יחד מול כל אתגר – מהאוויר, מהים, מהיבשה ומהסייבר".

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל: "האימון מהווה נדבך נוסף בשיתוף הפעולה העמוק עם מערך ההגנה האווירי האמריקאי. שילוב מערכות היירוט השונות משפר משמעותית את המוכנות של הכוחות אל מול האיומים המשתנים במספר חזיתות במקביל. 

״לראשונה, כוחות פיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום) השתלבו בתרגיל כתף לכתף עם כוחות הפיקוד האירופאי (יוקום) לצד לוחמי מערך ההגנה האווירית של צה״ל.״

מפקד המפקדה המשימתית לקליטת השותף במערך ההגנה האווירית, תא״ל (מיל׳) דורון גביש: ״התרגול המשותף מהווה מרכיב משמעותי באימון הכוחות הלוחמים בשטח, כתף אל כתף. באימון שהתקיים במתקן במרכז הארץ ובתמיכה מתמשכת לאורך שנים ממנהלת חומה במפא״ת, השתתפו כוחות מחיל האויר ובתוכו מערך ההגנה האוירית, לצד כוחות מהפיקוד האירופי ולראשונה, כוחות מפיקוד המרכז של השותף האמריקאי.״

אולי יעניין אותך גם