הודו החליטה להכנס לייצור המוני של מטוס ה-LCA-Mk2

המטוס ימלא פער בין מטוס הקרב TEJA שכבר נמצא בשירות לביון מטוס קרב דור 5 שמתכננת התעשיה האווירית של הודו | במטוס יותקן חימוש ישראל תוצרת רפאל 

הודו החליטה להכנס לייצור המוני של מטוס ה-LCA-Mk2

By Dipjyotimitra14 - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=106130714

ממשלת הודו אישרה את פרוייקט פיתוחו של מטוס קרב חדש בן דור 4.5 בהשקעה של 1.4 מיליארד דולר. על פי התקשורת בהודו יותקנו במטוס מערכות ישראליות.   

'הינדוסטן טיימס' דיווח שהמטוס החדש LCA MK-2 יהיה מרכיב חשוב במערך הקרב של חיל האוויר ההודי. המטוס אמור להמריא לטיסת בכורה בעוד כשנתיים, ועד שנת 2028 אמורים להסתיים שלבי הייצור והזמינות המבצעית של המטוס לחיל האוויר.

מדובר במטוס קרב קל שייוצר על ידי תאגיד התעשיות האירונאוטית ההודי ADA והוא נמצא עתה בראש סולם העדיפויות של ממשלת הודו. המטוס יצוייד במנוע GE-414, מכ"ם מתקדם ובמערכות אביוניקה ואלקטרוניקה מתקדמות, ויוכל לשאת כמויות גדולות של חימוש.

המטוס ימלא פער בין מטוס הקרב TEJA שכבר נמצא בשירות לביון מטוס קרב דור 5 שמתכננת התעשיה האווירית של הודו. מנכ"ל המרכז לחקר העוצמה האווירית, מרשל האוויר בדימוס אניל צ'ופרה אמר שחיל האוויר ההודי מתמודד עם מחסור במטוסי קרב מתקדמים, והמטוס החדש ישפר את רמת החיל, האמור להזמין יותר מ-210 מטוסים מדגם זה.

אתר EUROASIAN TIMES מפרט ציוד חדיש שיותקן במטוס הקרב ההודי החדש. בין היתר המכ"ם החדש יהיה מסוג AESA   שגרסה קודמת שלו מותקנת במטוסי הקרב TEJA. מדובר במכ"ם מתקדם  בעל יכולת לשבש איומי ל"א, ורק בארה"ב, באיחוד האירופי, בישראל ובסין מייצרים מכ"מים מסוג AESA. 

עוד כותב האתר כי המטוס החדש דגם MK-2 יצוייד בשתי מערכות תוצרת רפאל:  טיל אוויר-קרקע POPEYE וקיט SPICE שמורכב על פצצה לא מונחית והופך אותה לפצצה מונחית מדוייקת. בחברת רפאל לא מתייחסים לדיווח. 

אולי יעניין אותך גם