לפיד למקרון: ישראל מתנגדת להסכם גרעין עם איראן

הבית הלבן הודיע כי מנהיגי ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה דנו באמצעים לחדש את הסכם הגרעין | הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי ז'וזף בורל הביע תקווה שארה"ב תשיב עוד השבוע להצעות שהגיש האיחוד האירופי

תמונה: לשכת רוה״מ

ישראל מתנגדת לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ואם יושג הסכם, ישראל לא תהיה מחוייבת לו – כך אמר ראש הממשלה יאיר לפיד בשיחה עם נשיא צרפת עמונאל מקרון. ראש הממשלה הבהיר שישראל תמשיך לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג יכולת גרעינית.

הבית הלבן הודיע כי מנהיגי ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה דנו באמצעים לחדש את הסכם הגרעין. הם שוחחו על התפתחות תכנית הגרעין של איראן ועל מאמצים משותפים לבלום צעדים של איראן הגורמים להפרת היציבות באזור. בשיחות השתתפו ג'ו ביידן, בוריס ג'ונסון, עמנואל מקרון ואולף שולץ.

הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי ז'וזף בורל הביע תקווה שארה"ב תשיב עוד השבוע להצעות שהגיש האיחוד האירופי כדי להגיע להסכם גרעין. לדברי בורל, איראן השיבה תשובה "סבירה", ואילו ההצעה שהגיש האיחוד שמרה על איזון. "התשובה שלנו הועברה לארה"ב שעדיין לא השיבה. אני מקווה שתשובתה תשים קץ למו"מ", אמר בורל.

רויטרס מדווחת כי איראן תקפה את ארה"ב על שהיא מציבה מחסומים בדרך להשגת הסכם גרעין. אולם, הודיעה שנושא חילופי אסירים בין איראן לבין ארה"ב אינו קשור לדיונים על הסכם גרעין. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית