גנרל אמריקאי בדימוס: קשרי ישראל ומרוקו יסייעו לארה"ב להרחיב ולהעמיק נוכחות באפריקה

גנרל בדימוס סטיבן בלום, לשעבר סגן מפקד פיקוד צפון של צבא ארה"ב טוען את הדברים במאמר דעה שפרסם | על מנת לממש את השת"פ בין ישראל למרוקו אפריקה יש צורך בהשקעות אמריקניות ובתמיכה

גנרל אמריקאי בדימוס: קשרי ישראל ומרוקו יסייעו לארה"ב להרחיב ולהעמיק נוכחות באפריקה

צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

הקשרים הביטחוניים החדשים בין ישראל לבין מרוקו יסייעו לארה"ב להרחיב ולהעמיק את מעמדה ומעורבותה ביבשת אפריקה בלי לגרוע מיכולות בזירות אחרות – כך כותב גנרל בדימוס סטיבן בלום, לשעבר סגן מפקד פיקוד צפון של צבא ארה"ב, במאמר מיוחד בדפנס ניוז, המוקדש לקשרי ישראל-מרוקו.

הכותב מזכיר כי בתמרון הצבאי הגדול AFRICAN LION 22 בהשתתפות 7,500 אנשי צבא מעשר מדינות, השתתפה לראשונה ישראל. ארה"ב פעילה ביבשת אפריקה ונתקלת בתחרות בין מעצמתית, באיומים נגד ריבונות של מדיניות ביבשת. אתגרים אלו מאפשרים את שדרוג מעמדה האזורי של מרוקו, שיכולה היום להיעזר בסיוע טכני וביטחוני של ישראל, וזו תוצאה של הסכמי אברהם. 

גנרל בלום סוקר את מאמצי סין ורוסיה לפעול באפריקה. מפקד צבא ארה"ב באפריקה גנרל סטפן טאונסנד אמר כי סין רואה באפריקה את היבשת השנייה של סין. רוסיה שולחת שכירי חרב שמלבים סכסוכים ביבשת, איראן תומכת במוסלמים קיצוניים מסומליה ועד מערב אפריקה.

מאז 2020, כותב בעל המאמר, נקטו ישראל ומרוקו בצעדים משמעותיים להתמודד עם איומים של רוסיה ושל אלג'יריה, שהיא נתמכת איראן. על מנת לממש את השת"פ בין ישראל למרוקו אפריקה יש צורך בהשקעות אמריקניות ובתמיכה, כיוון שלישראל ולמרוקו חסרים המשאבים הכלכליים הדרושים למיצוי מלא של השת"פ ביניהן.

לכן על ארה"ב לעודד אימונים ותמרונים צבאיים  משותפים לשתי המדינות ולשלב את ישראל בתמרונים אזוריים כצעד ראשון לקראת הקמת  מערכת הגנה אזורית. על ממשל ביידן לספק למרוקו חימוש מונחה מדויק ומל"טים גדולים, ולסייע כספית לשדרוג השת"פ הצבאי בין ישראל לבין מרוקו, וזה בנוסף לשת"פ בנושאי מזון, מים וביטחון אנרגטי בין שתי המדינות, כותב גנרל בדימוס בלום. 
 

אולי יעניין אותך גם