ארה״ב במלחמת חורמה נגד מיקסרים של מטבעות מוצפנים 

שני מיקסרים, Blender ו-Tornado Cash, נפלו תחת סנקציות אמריקאיות בשלושת החודשים האחרונים. המיקסרים מאפשרים תשלומים אנונימיים וחלקם משמשים להלבנת כספים ועקיפת סנקציות אמריקאיות 

bigstock

ארה״ב אולי עובדת לאט, אבל שהיא מתחילה לעבוד, לא כדאי להתפס בחכתה. זה מה שלומדים על בשרם מפעילי מיקסרים של מטבעות מוצפנים בעולם. בחודש מאי האחרון היה זה Blender שנחשף ונכנס לסנקציות. כעת, שלושה חודשים לאחר מכן, סנקציות הוטלו על Tornado Cash, מיקסר שהלבין כספים בהיקף של כ-7 מיליארדי דולרים מאז 2019. 

על פי הפרסום של משרד האוצר האמריקאי, מתוך סכום זה, כ-455 מיליוני דולרים הולבנו עבור קוריאה הצפונית. ״משרד האוצר ימשיך לפעול באגרסיביות נגד מיקסרים שמלבינים מטבעות וירטואליים עבור פושעים ואלה המסייעים להם", נכתב בהודעה. 

״Tornado Cash הוא מערבל מטבעות וירטואלי הפועל על בלוקצ'יין Ethereum ומאפשר ללא הבחנה עסקאות אנונימיות על ידי ערפול המקור, היעד והצדדים המקבילים שלהן, ללא ניסיון לקבוע את מקורם. 

״טורנדו מקבל מגוון עסקאות ומערבב אותן יחד לפני שידורן לנמענים האישיים שלהן. בעוד שהמטרה לכאורה היא להגביר את הפרטיות, מיקסרים כמו טורנדו משמשים בדרך להלבנת כספים, במיוחד אלה שנגנבו במהלך שוד משמעותי.״

במקביל לסנקציות, נעצר באמסטרדם אחד המייסדים והמפעילים של Tornado Cash. לא נשללת האפשרות למעצרים נוספים בעולם בהקשר זה. 

המלחמה של ארה״ב במיקסרים היא חלק ממאבק רחב יותר בתשתית הפיננסית המאפשרת פשעי סייבר, כולל מתקפות כופר. אלו הפכו באחרונה לאיום גובר כנגד עסקים וגופים ממשלתיים. 

לצד סיכול התשתית הפיננסית התומכת במתקפות סייבר, ישנו את היבט עקיפת הסנקציות שארה״ב מטילה על מדינות. בשני המקרים דנן, המיקסרים הלבינו כספים עבור צפון קוריאה שנמצאת תחת סנקציות אמריקאיות קשות. 

אם פעילות סייבר צפון קוריאנית מצליחה להביא לפיונגיאנג מאות מליוני דולרים או אפילו מיליארדי דולרים בשנה, הסנקציות הופכות לפחות רלוונטיות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית