מלחמה באוקראינה: אירופה מתחייבת להמשיך לספק לאוקראינה אמל״ח

בכנס שרי ההגנה בדנמרק אמר שר ההגנה הבריטי בן וואלאס כי ארצו תשלח לאוקראינה מערכות שיגור טילים מונחים חדשים | הפקולטה לכלכלה של אוניברסיטת קייב הודיעה שהנזק החומרי של המלחמה נאמד עד כה ב-110 מיליארד דולר

Photo: Yevhenii Zavhorodnii, David Guttenfelder, Maxim Dondyuk, Ivan Syrnik, Julia Kochetova.

נשיא אוקראינה זלנסקי קרא למערב להעביר לארצו סיוע כספי ותחמושת כדי להדוף את המתקפה הרוסית בת חמישה וחצי חודשים.

בכנס של שרי ההגנה האירופיים בקופנהגן אמר שר ההגנה האוקראינה אולכסיי רזניקוב שארצו זקוקה בדחיפות למטוסי קרב. יום לפני כן הראו צילומי לוויין שהאוקראינים גרמו נזק כבד לבסיס של חיל האוויר הרוסי בקרים, ותשעה מטוסים רוסיים הושמדו על הקרקע.

צילומי לוויין של חברת PLANET LAB הראו פגיעות פצצות בבסיס האוויר הרוסי SAKI והפגיעות היו מדויקות. רוב המטוסים עלו באש בדליקות שפרצו על המסלולים ובמחפורות למטוסים. קייב לא הודיעה רשמית על פעולה זו, אך סוכנויות רויטרס ו-AP מצטטות מומחים הסבורים שהאוקראינים רכשו יכולות להפעיל טילים או רקטות ארוכות-טווח.

בכנס שרי ההגנה בדנמרק אמר שר ההגנה הבריטי בן וואלאס כי ארצו תשלח לאוקראינה מערכות שיגור טילים מונחים חדשים, ואילו ממשלת דנמרק הודיעה על תוספת סיוע כספי בסך 113 מיליון דולר, בסך הכל 413 מיליון דולר.

הפקולטה לכלכלה של אוניברסיטת קייב הודיעה שהנזק החומרי של המלחמה נאמד עד כה ב-110 מיליארד דולר, 304 גשרים ברחבי אוקראינה ויותר מ-900 מרפאות ומרכזים רפואיים נהרסו או ניזוקו קשות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית