משחק מלחמה: ארה״ב תאבד 900 מטוסים במלחמה עם סין על טייוואן

ב-18 מתוך 22 סיבובי משחק המלחמה, טיבעו הסיניים בטילים את מרבית כלי השיט של הצי האמריקני והשמידו מאות מטוסים אמריקניים על הקרקע | בסיכום משחק המלחמה הפסידה ארה"ב 900 מטוסי קרב/תקיפה במשך ארבעה שבועות לחימה

משחק מלחמה: ארה״ב תאבד 900 מטוסים במלחמה עם סין על טייוואן

Photo by Airman 1st Class Joshua King

בתרחיש פלישה סינית לטייוואן בשנת 2016 תצליח טייוואן להדוף פלישה סינית, אך במחיר כבד מאוד ונזק חומרי לטייוואן. חיל האוויר האמריקני עלול לאבד כמחצית מעוצמתו, ולצי האמריקני ייגרם נזק חומרי כבד ואובדן כלי שיט. 

אלו הן התוצאות של משחק מלחמה שקיימה קבוצה של מומחי ביטחון, קציני צבא לשעבר ואנשי משרד ההגנה בעבר בנושא מלחמה בין ארה"ב לסין כתוצאה מפלישה סינית לטייוואן.

מרק קנצ'יאן, ממנהלי משחק המלחמה, קצין מרינס לשעבר ויועץ במרכז ללימודים אסטרטגיים, סיכם את משחק המלחמה ואמר כי התוצאות מראות שלטייוואן יש יכולת לבלום פלישה סינית, אך במחיר כבד מאוד לכלכלה ולתשתיות במדינה של האי, וכן לצבא ארה"ב באוקיאנוס השקט.

סוכנות בלומברג מדווחת כי משחק המלחמה נערך בבניין סמוך לבית הלבן בדיוק בימים שבהם קיימה סין תמרונים צבאיים סביב טייוואן. הקצינים ואנשי הפנטגון הזיזו במשחק המלחמה יחידות צבא, מטוסים ואניות, כוחות כחולים ואדומים, על גבי מפות של מערב הפסיפיק והאי טייוואן.

המשחק קבע כי סין פלשה לטייוואן כדי לאחד את שתי המדיניות וארה"ב מחליטה להתערב צבאית. יפן מאשרת שימוש בבסיסים האמריקניים בשטחה. אין שימוש בנשק גרעיני.

ב-18 מתוך 22 סיבובי משחק המלחמה, טיבעו הסיניים בטילים את מרבית כלי השיט של הצי האמריקני והשמידו מאות מטוסים אמריקניים על הקרקע. אולם מהלומות האוויר האמריקניות עוצרות את הצי ה סיני ואת כלי השיט האמפיביים שלה, והאמריקנים מטביעים 150 אניות סיניות. 

מנהלי משחק המלחמה מסבירים כי הסיבה לאבידות הכבדות של הצי האמריקני היא שצבא ארה"ב אינו יכול להשמיד מערכי הגנה סיניים בלי להתקרב אליהם  פיסית. ארה"ב חייבת לשלוח יחידות צבא כדי להשמיד את הצי הסיני, ורק אז תרכוש עליונות ימית ואווירית בזירה. 

בסיכום משחק המלחמה הפסידה ארה"ב 900 מטוסי קרב/תקיפה במשך ארבעה שבועות לחימה, וזה כמחצית מחיל האוויר האמריקני. אחת המסקנות היא שיש חשיבות רבה לצוללות, למפציצים ולטילים ארוכי טווח כיוון שלאניות שטח של הצי קשה להתמודד עם הטילים ארוכי טווח שיש לסינים בכמויות גדולות.