החשד נגד טראמפ: החזיק מסמכים מסווגים בניגוד לחוק

פרשת המסמכים המסווגים באחוזת טראמפ מוגדרת "סיוט ביטחוני". הוחרמו מסמכים בדרגת סודיות הגבוהה ביותר "מידע רגיש ממודר" 

https://www.whitehouse.gov/about-the-white-house/presidents/donald-j-trump

"סיוט ביטחוני", כך הגדירו אנשי ביטחון בסוף השבוע את פרשת המסמכים המסווגים שהחרימה הבולשת הפדרלית באחוזתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

טראמפ נתון עתה בחקירה פדרלית בחשד להפרת "חוק הריגול", הקובע כי אין זה חוקי לרגל עבור מדינה אחרת, לטפל שלא כהלכה במידע בנושאי ביטחון, כולל שיתוף אנשים בלתי מורשים לקבל חומר כזה.

מומחי ביטחון מסרו כי אחוזת טראמפ במאר א-לאגו בפלורידה אירחה במשך השנים אנשים רבים, נערכו שם חתונות, נשפים, מסיבות וארוחות. בעת נשיאותו היה השירות החשאי אחראי לביטחון  באחוזה, אך אחריות זו הוסרה עם סיום נשיאותו של טראמפ.

צו החיפוש שהוציא משרד המשפטים, מדווחות סוכנויות הידיעות, מעיד על דאגה אמיתית לפגיעה בביטחון הלאומי. טראמפ עצמו פרסם הודעה בה אמר שהמסמכים אינם מסווגים וכי הם נשמרו בצורה מאובטחת ובטוחה.

בחיפוש באחוזה החרימו סוכני ה-FBI מספר גדול של ממסמכים ב-11 תיבות, כולל מידע הקשור להגנת ארה"ב. חלק מהמסמכים היו בדרגת סיווג הגבוהה ביותר בארה"ב, המוגדרת "מידע רגיש מממודר".

כן נמצאו מסמכים הנוגעים למצב המשפטי של אישים שונים ותיק מסמכים מסתורי שסומן "נשיא צרפת".

מסתבר שטראמפ המשיך להחזיק במסמכים באחוזתו למרות פניות אליו מצד סוכנויות שונות, כולל הארכיון הלאומי, שדרשו ממנו  להחזיר מסמכים לפי החוק הפדרלי.

ביום חמישי ניסה גבר עוטה אפוד מגן לחדור למשרד של ה-FBI במדינת אוהיו. הוא נמלט, החליף ירי עם סוכני הבולשת ונהרג. האיש זוהה כריקי שייפר, אחד האנשים שתקפו את גבעת הקפיטול. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית