שר ההגנה של קפריסין בביקור בישראל

שר הביטחון גנץ: "לישראל ולקפריסין קשר מיוחד, המבוסס על ערכים משותפים ועל חזון משותף לאזור מזרח הים התיכון (East Med)״

קרדיט סטילס - אריאל חרמוני, משרד הביטחון. 
 

שר הביטחון בני גנץ, אירח היום (ה') את שר ההגנה של קפריסין שרלמבוס פטרידס בקריה בתל אביב. שר הביטחון גנץ ושר ההגנה פטרידס קיימו סדרת פגישות בנושא שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות וכן הצהרה משותפת.

שר הביטחון גנץ: "לישראל ולקפריסין קשר מיוחד, המבוסס על ערכים משותפים ועל חזון משותף לאזור מזרח הים התיכון (East Med). זו הסיבה ששיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות משגשג, גם בהעברת ידע, גם ברכש וגם בשיתופי פעולה צבאיים.

"ישראל וקפריסין חולקות גם את מסגרת העבודה המשולשת עם יוון, שמרחיבה את היכולת לייצר ביטחון באזור. אני מודה לך שר ההגנה, ידידי, על הביקור, האירוח של התרגיל המשמעותי של צה"ל, ועל השותפות".

"במבצע "עלות השחר", שהסתיים השבוע, נורו מעל 1,000 רקטות של הג'יהאד האיסלמי מריכוזי אוכלוסייה לעבר ריכוזי אוכלוסייה ישראלים שבהם יש גני ילדים, בתי ספר ואזרחים רבים.

"לצערי הרב, הירי גם גבה את חייהם של פלסטינים שנפגעו משיגורים כושלים. גם בהסלמה האחרונה בעזה, הייתה מעורבות של משטר האייתולות מאיראן שהופך בשנים האחרונות את הג'יהאד האיסלמי לשלוחה בעזה.

"במסגרת זו, מתקיימים ביקורים ופגישות בין בכירים בג'יהאד האסלאמי להנהגה האיראנית באופן תכוף בטהראן. בשנים האחרונות מעבירה איראן באמצעות משמרות המהפכה עשרות מליוני דולרים לג'יהאד האסלאמי מדי שנה.

"זאת בנוסף להעברת ידע לבניית אמל"ח בעזה וניסיונות להעביר אמל"ח שיופנה לעבר אוכלוסייה אזרחית.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית