ארה״ב: אזרח איראני מואשם בניסיון לפגוע בג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר

משרד המשפטים האמריקני מאשים חבר במשמרות המהפכה של איראן בתכנון קשר להתנקש בחייו של ג'ון בולטון | על פי החשד, פורסאפי הציג למודיע רבע מיליון דולר כדי לשכור מישהו שירצח את בולטון

משרד המשפטים האמריקני מאשים חבר במשמרות המהפכה של איראן בתכנון קשר להתנקש בחייו של ג'ון בולטון, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא לשעבר טראמפ.

משרד המשפטים הודיע כי שהראם פורסאפי, הידוע גם בשם מהדי רזאי, בן 45, מטהרן, אמור היה לרצוח את בולטון כתגמול על רצח קאסם סוליימני, מפקד משמרות המהפכה, על ידי מל"ט אמריקני ביניואר 2020. 

לאיראן אין הסכם הסגרה עם ארה"ב, והבולשת הפדרלית FBI פרסמה אתמול הודעת "מבוקש בדרגה גבוהה" למי  שחשוד בתכנון הקשר.

לדברי סוכנות רויטרס ארה"ב אינה סבורה שהפרשה הזאת שנחשפה אתמול, תשפיע על חידוש שיחות הסכם הגרעין עם איראן.

על פי החשד, שהארם פורסאפי ביקש מאזרח ארה"ב, שהוגדר "איש A", לצלם את ג'ון בולטון כשהוא מתחזה לצלם. האמריקני הפגיש את פורסאפי עם מי שהיה מודיע ממשלתי שהביע נכונות לצלם את בולטון תמורת תשלום.

פורסאפי הציג למודיע רבע מיליון דולר כדי לשכור מישהו שירצח את בולטון. הוא הסביר שיש לחסל את האיש ומסר לו את פרטיו האישיים של בולטון. אחרי כן פתח חשבון קריפטו להסדרת התשלום. 

ג'ון בולטון פרסם אמש הודעה בה הודה למשרד המשפטים על טיפולו בפרשה, והוסיף: "אין הרבה מה לומר בשלב זה, אך דבר אחד הוא מעבר לכל ספק – מנהיגי איראן הם שקרנים, טרוריסטים  ואויבי ארה"ב". 
 

אולי יעניין אותך גם