חברות תעופה זרות בישראל מורשות לטוס מעל המרחב האווירי של סעודיה  

ביום חמשי טס מטוס קתאי פסיפיק מהונג קונג לתל אביב מעל סעודיה. ההיתר הסעודי חל גם על חברות תעופה ישראליות הטסות לאיחוד האמירויות ולבחריין

Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Court/Handout via REUTERS//File Photo

חברות התעופה קתאי פסיפיק (הונג קונג) ואייר סיישל טסו לראשונה מעל שטח סעודיה בטיסות מישראל, בעקבות הודעת ריאד על פתיחת המרחב האווירי שלה לטיסות של כל חברות התעופה, כולל ישראליות. 

חברת אייר סיישל הודיעה כי בפעם הראשונה קיבלה ביום רביעי שעבר משלטונות סעודיה אישור לטוס מעל הממלכה בטיסה מנתב"ג לאיי סיישל.

הנתיב החדש מפחית את צריכת הדלק ב-500 עד 1,000 ק"ג, וכך יכול המטוס לשאת 20 נוסכים נוספים, נאמר בהודעת החברה. "הסעודים היו מלאי רצון טוב לסייע, והתירו לנו לנווט אל המטוס בתנאים הטובים ביותר לנוחות הנוסעים", אמר קברניט מטוס אייר סיישל. 

ביום חמשי טס מטוס קתאי פסיפיק מהונג קונג לתל אביב מעל סעודיה. ההיתר הסעודי חל גם על חברות תעופה ישראליות הטסות לאיחוד האמירויות ולבחריין.

חברת אל על הודיעה שהיא מקווה ליישם את ההסדר החדש בקרוב, אולם ביום רביעי טיסת אל על מתל אביב לבנגקוק עברה מעל ים סוף ולא מעל סעודיה. סוכנות רויטרס מוסרת כי לדברי שרת התחבורה מירב מיכאלי יישום ההסדרים החדשים חייב ע דיונים ובירורים כיוון שעדיין אין קשרים דיפלומטיים בין ישראל לבין סעודיה.   
 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית