הממשל האמריקני עומד לפרסם בספטמבר את מסמך מדיניות הביטחון הלאומי של ארה"ב

הנשיא ואנשי ממשלו השמיעו פעמים רבות הצהרות בדבר אתגרי ההתמודדות עם סין, אך פרטי מדיניות הביטחון הלאומי נשמרים בסוד, בעוד בית הנבחרים לוחץ על הנשיא לפרסם את המסמך

Capt. Matthew Visser

בחודש ספטמבר אמור הממשל האמריקני לפרסם את מסמך אסטרטגיית הביטחון הלאומי, שעתה עוסקים בשכתובו במטרה להדגיש את נושאי סין ורוסיה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. 

הנשיא ואנשי ממשלו השמיעו פעמים רבות הצהרות בדבר אתגרי ההתמודדות עם סין, אך פרטי מדיניות הביטחון הלאומי נשמרים בסוד, בעוד בית הנבחרים לוחץ על הנשיא לפרסם את המסמך. 

דיפנס ניוז מדווח כי בבית הנבחרים, וגם במפלגה הדמוקרטית, סבורים שעל הנשיא לפרסם את המסמך כדי שהקונגרס יידע מהן עדיפויות הנשיא בביטחון הלאומי ובתקציביו, וכדי שגם בעלות ברית ויריבים יכירו את רעיונות הנשיא, וכדי שהממשל ידבר בקול אחד. 

מסמך אחרון מסוג זה פרסם הנשיא לשעבר טראמפ בשנת 2018 ובו חל מפנה של מעבר מעדיפויות עירק ואפגניסטן לסין ולרוסיה. מסמך האסטרטגיה של טראמפ החזיק 14 עמודים. ביידן פרסם בחודש מארס השנה תקציר בן שני עמודים והבטיח פרסום של המסמך המלא, אך זה עדיין לא קרה.

על פי המסורת, אחרי פרסום מסמך מדיניות הביטחון הלאומי יוצאים לאור שני מסמכים נוספים, האחד על נשק גרעיני והשני על הגנה מפני טילים. 

דב זקהיים, לשעבר מבקר הפנטגון וכיום יועץ בכיר במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, אמר שוושינגטון חייבת להביא לדיון ציבורי את נושא מדיניות הביטחון הלאומי ואת העדפות סין, רוסיה והמזרח התיכון, במיוחד בעקבות ביקורו של ביידן במזה"ת לאחרונה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית