הושלם בהצלחה ניסוי ירי בסוללת 'כיפת ברזל' אמריקנית

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון, משה פתאל: "מדובר בניסוי שני משותף מאז סופקו הסוללות לצבא ארה"ב בסוף שנת 2020״

הושלם בהצלחה ניסוי ירי בסוללת 'כיפת ברזל' אמריקנית

תמונה | משרד הביטחון

צבא ארה"ב, בשיתוף מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל, השלימו בהצלחה ניסוי ירי של סוללת 'כיפת ברזל' שרכשה ארה"ב מישראל. מדובר בצעד משמעותי בדרך להצבתה של סוללה מבצעית ראשונה בשטח.

במהלך סדרת הניסויים, שנערכו בשדה הניסויים WHITE SANDS שבמדינת ניו מקסיקו שבארה"ב, תרגלו חיילים אמריקאים שעתידים להיות אלו שיפעילו את המערכת בעתיד, התמודדות אל מול איומים מרובים כדוגמת טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים, רקטות ופצמ"רים המחייבים מעקב ומענה היקפי רב מימדי.

אלוף בריאן גיבסון ממערך ההגנה האווירית של צבא ארה״ב: "יכולת הצבת המערכת מתבססת על עמידתה בתקני הבטיחות של צבא ארה"ב והיכולת לשלבה כחלק אינטגרלי ממערך ההגנה האווירית הכולל שלנו ויתר המערכות הקיימות." 

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון, משה פתאל: "מדובר בניסוי שני משותף מאז סופקו הסוללות לצבא ארה"ב בסוף שנת 2020. גם בניסוי הזה המערכת זיהתה ויירטה את האיומים ששוגרו לעברה בצורה מוצלחת והשתלבה במערכות ההגנה האוויריות של שותפנו האמריקאים." 

תא"ל (מיל') פיני יונגמן, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל: "פעם נוספת הוכיחה כיפת-ברזל את יעילותה ויכולותיה המוכחות בקרב. במסגרת ההכשרה המבצעית שמתקיימת בצבא היבשה האמריקאי, הפעילו החיילים האמריקאים את המערכת שתיפקדה באופן מיטבי כנגד מגוון רחב של תרחישים ומטרות בטווחים שונים. ״

חברת 'רפאל' הינה המפתחת והמייצרת של מערכת 'כיפת ברזל', בשיתוף עם חטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה-MMR וחברת 'אמפרסט' המספקת את מערכת השליטה והבקרה.

מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל לפיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב- שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל' מערכת 'שרביט קסמים' ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.