ננסי פלוסי נחתה בטאיוואן

צבא סין כבר פתח בסדרת תרגילים צבאיים באזור המצרים המפרידים בין יבשת סין לבין האי טאיוואן | בבית הלבן לחצו על פלוסי להימנע מביקור בטאיוואן

https://twitter.com/SpeakerPelosi/status/1554406658503237633?s=20&t=QIuXCUOWio4rWbfrxTUT8w

עליית מתח בין סין לארה"ב וטייוואן לקראת ביקורה הצפוי של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בטייוואן, למורת רוחה של בייג'ינג.

פלוסי ומשלחתה יצאו מוושינגטון לסיור בכמה מדינות באסיה, וצבא סין כבר פתח בסדרת תרגילים צבאיים באזור המצרים המפרידים בין יבשת סין לבין האי טייוואן. בסיורה היא תבקר ביפן, מלזיה, סינגפור וטייוואן.

בלומברג ניוז ו-WAR ZONE מדווחים שבבית הלבן לחצו על פלוסי להימנע מביקור בטייוואן. היא ומלוויה טסו לאסיה בשני מטוסים צבאיים, ובוושינגטון הובע חשש מפגיעה של מטוסי קרב סיניים. 

בשנים האחרונות היו כמה וכמה מקרים של כמעט התנגשויות בין מטוסים סיניים לבין מטוסים אמריקניים, אוסטרליים וקנדיים. מטוסים סיניים מבצעים טיסות רבות שכוללות חדירות לתחום האווירי של טייוואן. כמו כן מרחיבה סין נוכחות צבאית באזורי חוף של יבשת סין, מול טייוואן.

אתמול הטילה ארה"ב סנקציות על חברות סיניות ואחרות שסייעו למכור נפט ומוצרים פטרו-כימיים תוצרת איראן בשווי של מיליוני דולרים במדינות באסיה. משרדי האוצר והמדינה בוושינגטון הודיעו שהוטלו סנקציות על שש חברות, ארבע מהן נמצאות בהונג קונג, אחת בסינגפור ואחת באיחוד האמירויות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית