רשות החדשנות של סינגפור פגשה עשרות חברות הזנק ישראליות

המשלחת הגיעה בעקבות הסכם בין רשות החדשנות של סינגפור לבין OurCrowd שנועד לקדם שת"פים בין סטארט-אפים ישראלים לתאגידים בסינגפור

קרדיט צילום: OurCrowd

משלחת של בכירי המשק הסינגפורי, בהם נציגי חברות מהגדולות במדינה, הגיעה בשבוע שעבר לביקור בישראל כאורחת של פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון.

חברי המשלחות כללו בכירים מ-6 חברות גדולות שבסיס פעילותן היא סינגפור: HP Inc., חברת ההנדסה הבינלאומית ST Engineering, חברת הייצור והלוגיסטיקה Flex, רשת מוסדות הבריאות SingHealth, יצרנית מערכות האלקטרוניקה  Meiban  ובנק UOB.     

במשך יומיים אנשי המשלחת נפגשו בכנס מיוחד שנערך במלון דן בתל-אביב עם יותר מ-40 סטארט-אפים ישראליים, רובם מהפורטפוליו של OurCrowd, ובחנו השקעות ושיתופי פעולה אתם שיקדמו את החדשנות של התאגידים מסינגפור בתחומים מגוונים וביניהם: בריאות ומד-טק, הנדסת דיוק, קיימות ועוד.

בין הסטארט-אפים שהשתתפו במפגשים עם הנציגים מסינגפור: DreamMed, OncoHost 3D Signals,, Genopore, Largix, Hailo, ו-D-ID.

ביקור המשלחת הוא יריית הפתיחה במימוש ההסכם החלוצי בין רשות החדשנות של סינגפור לבין OurCrowd שנחתם לאחרונה. OurCrowd נבחרה על ידי רשות החדשנות של סינגפור (EDB – Singapore Economic Development Board) כשותפה הרשמית בקואליציית החדשנות הגלובלית שלה GIA (Global Innovation Alliance).

קואליציית ה-GIA מקדמת שיתופי פעולה בינלאומיים בין סינגפור לבין מוקדי חדשנות גדולים בעולם. המהלך החדש מצרף את ישראל למוקדי חדשנות בולטים אחרים שבמסגרת התוכנית, וביניהם עמק הסיליקון, סין ואירופה. מינוי OurCrowd יספק לאלפי חברות סטארט-אפ הזדמנות לשתף פעולה עם תאגידים סינגפוריים במגזרי הייצור והשירותים, וביניהם בריאות, הנדסה מדויקת וכימיקלים.

OurCrowd ורשות החדשנות של סינגפור יקיימו בהמשך סדרת מפגשים פנים-אל-פנים ותוכניות וירטואליות, ובכללם מפגשי נטוורקינג וימי הדגמות התפורים לצורכי המשתתפים. 

רשות החדשנות של סינגפור (EDB) והמשרד הממשלתי האחראי על עסקים (ESG – Enterprise Singapore ) מפקחים ביחד על פעילות קואליציית החדשנות GIA. רשות החדשנות EDB מתמקדת בחברות הגדולות של סינגפור החותרות לשיתופי פעולה בינלאומיים. משרד ה-ESG מתמקד בעסקים קטנים ובינוניים וסטארט-אפים החותרים לשיתופי פעולה עם מרכזי חדשנות בחו"ל.

יקיר מכלוף, שמונה לאחרונה לראש הפיתוח העסקי של OurCrowd: "הגעת המשלחת היא בשורה גדולה לתעשיית ההיי-טק הישראלית שעתה נפתחה לה דלת לאחד המשקים החזקים והמשפיעים באסיה. חברות הענק של סינגפור מחפשות כל העת נתיבים לחדשנות יצירתית והסטארט-אפים הישראלים הציגו בפניהם יכולות מעוררות התפעלות בכל סוגי הטכנולוגיה ובכל הורטיקלים. אין לי ספק, שהמפגשים שהתקיימו יובילו לשיתופי פעולה ממשיים ומבטיחים בעתיד הקרוב".   

לילי פואה (Lily Phua), סגנית נשיא רשות החדשנות של סינגפור: "רשות החדשנות של סינגפור שמחה לחבור ל-OurCrowd בכדי לארגן את סדרת המפגשים בישראל שמייצרת הזדמנות לתאגידים גדולים שבסיסם בסינגפור להיפגש עם סטארט-אפים ישראלים ולדון עימם בייזום שיתופי פעולה שתואמים את הצרכים העסקיים של התאגידים בסינגפור.

״המפגשים הם חלק מהמאמצים שלנו לייצר לחברות הגדולות שלנו יכולת ליצור ולהציע מוצרים ועסקים חדשים מחוץ לסינגפור. החברות מסינגפור יוכלו למנף את רשת הקשרים העניפה של OurCrowd ואת ההבנה העמוקה שלה בנוגע ליכולות הטכנולוגיות של אקו סיסטם הסטארט-אפים הישראלים, עובדה שתחזק עוד יותר את קשרי החדשנות בין שתי המדינות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית