מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטיוואן צפוי להגיע לישראל בקרוב

אבי יה-פינג לי (Abby Ya-Ping Lee), הנציגה החדשה של טייוואן בישראל, אמרה "אני שמחה לראות את ההתקדמות בשיתופי הפעולה שבין האקוסיסטם הישראלי לאקוסיסטם הטכנולוגי בטייוואן״

מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטיוואן צפוי להגיע לישראל בקרוב

צילום: רני שיפרון

משלחת בכירים בראשות הו צ'ין-צ'אנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטיוואן, צפויה להגיע לישראל בקרוב, בעקבות ההכרזה על פתיחת הגבולות בטייוואן.

בשנתיים האחרונות משרד הכלכלה של טייוואן פועל להרחבת הקשרים והפעילות המשותפת בין האקוסיסטם של ישראל ושל טיוואן במטרה לעודד חדשנות טכנולוגית בטייוואן. המשרד מפעיל מספר תכניות חדשנות לקידום הקשרים ושיתופי פעולה טכנולוגיים בין טייוואן וישראל. 

אבי יה-פינג לי (Abby Ya-Ping Lee), הנציגה החדשה של טייוואן בישראל, אמרה "אני שמחה לראות את ההתקדמות בשיתופי הפעולה שבין האקוסיסטם הישראלי לאקוסיסטם הטכנולוגי בטייוואן. שיתוף פעולה זה הינו גורם אסטרטגי משמעותי עבור שתי התעשיות".

אבי יה-פינג לי שנכנסה לתפקידה החדש מוקדם יותר השנה, עובדת מאז 2002 כנציגת ממשלת טייוואן. היא שימשה בעבר כמזכירה השלישית וכסגנית מינהל חטיבת העיתונות במשרד הכלכלה והתרבות של טייפה בניו יורק. בפקידה האחרון לפני הגעתה לישראל היתה בתפקיד סגנית המנהלת הכללית, המחלקה לענייני מערב אסיה ואפריקה, של משרד החוץ (MOFA) בטייפה.

"אחרי כשנתיים של פעילות משותפת בין טייוואן לישראל שהתקיימה בעיקר מרחוק זו הזדמנות להפגיש את בכירי התעשייה בטייוואן עם גורמי מפתח בישראל כמו גם עם החברות הישראליות שלוקחות חלק בתכניות החדשנות הטיוואניות", אמר רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe נציג i2i הטייוואנית ומנהל את תכניות IP² בישראל.

התכניות כוללות תכנית החדשנות להאצת כניסת חברות לפעילות באקוסיסטם של טייוואן IP² LaunchPad שהושקה לראשונה בישראל ביוני 2020 ומפעילה כעת את המחזור השלישי שלה.

התכנית מנוהלת על ידי חברת Innovation To Industry - i2i הטייוואנית. לאור הצלחת התכנית הפעילות הורחבה בישראל ונוספו שתי תכניות עבור חברות ישראליות - IP² Plus, תכנית המשך לחברות שהשתתפו בתכנית ולחברות ישראליות בוגרות שמעוניינות לחדור לשווקים חדשים ותכנית IP² Sustainability הפועלת בשת"פ עם סטארטאפ ניישן סנטרל ומתמקדת בתחומי הקיימות.

התכניות פועלות במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטייוואן ומעניקות לחברות המשתתפות מרכז פעילות עסקי מקומי.

בשל מגיפת הקורונה העולמית מרבית הפעילות התקיימה מרחוק כאשר חברות ישראליות זכו לקבל תמיכה מקומית, הן בישראל והן בטיוואן, להאצת הפעילות שלהם בשווקי המזרח. קרוב ל-50 חברות השתתפו בתוכניות השונות, שמסגרתן התקיימו יותר מ-300 פגישות וירטואליות ופיזיות ונחתמו כ-25 הסכמי שיתופי פעולה. 

 

אולי יעניין אותך גם