גז בים התיכון: ישראל מאיימת על לבנון. חיזבאללה מאיים על ישראל 

לפיד וגנץ מאיימים על נסראללה, שמאיים חזרה על ישראל. האיומים ההדדיים נאמרים כאשר ברקע מנהל עמוס הוכשטיין, המתווך האמריקאי, מו״מ בין הצדדים ליישוב הסכסוך בגבול הימי בין המדינות 

גז בים התיכון: ישראל מאיימת על לבנון. חיזבאללה מאיים על ישראל 

סטילס: עמוס בן גרשום/ לע"מ

רה"מ לפיד: "מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לפעול כנגד כל איום. פנינו אינן לעימות אבל מי שינסה לפגוע בריבונות שלנו או באזרחי ישראל - יגלה מהר מאוד שהוא עשה טעות חמורה". 

נסראללה: ״העניינים עלולים להידרדר למלחמה.״

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ, ערכו אתמול (ג'), סיור בפיקוד הצפון ובקו הגבול עם לבנון. במהלך הסיור קיימו הערכת מצב מבצעית וקיימו שיח עם המפקדים הבכירים בגזרה. לאחר מכן, לפיד טס במסוק מעל האסדה הצפה במאגר כריש, בסמוך לגבול הלבנוני. 

״אין לנו עניין בהסלמה. אבל התוקפנות של חיזבאללה אינה מקובלת ועלולה להוביל את האזור כולו להסלמה מיותרת, דווקא כאשר יש הזדמנות של ממש ללבנון לפתח את משאבי האנרגיה שלה״, אמר לפיד במסר מאיים כלפי לבנון. 

גנץ הוסיף איום משלו: ״"ישראל מוכנה לעשות הרבה בכדי ששכנותיה ישגשגו ומוכנה לפעול כל העת כדי להגן על אזרחיה. אנחנו מוכנים בכל המימדים - באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. עיננו צופות אל המשבר המתחולל בלבנון, שפוגע באזרחים. מדינת לבנון ומנהיגיה יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש - ייפגעו ויכוו קשות. אם יבחרו בנתיב היציבות - יסייעו לאזרחי לבנון".

בתגובה, נסראללה שב ומזהיר את ישראל. על פי דיווח של העיתונאי רועי קייס:״במפגש סגור לקראת העאשוראא' הזהיר נסראללה כי העניינים עלולים להידרדר למלחמה עם ישראל, אם היא לא תאפשר ללבנון לקבל את זכויותיה להוציא את הגז והנפט מהים (במסגרת המו"מ).״ 

לפי הדיווח: "אנו מעוניינים לנקוט עמדה נוקשה: לא תהיה הפקה בכל היישות הציונית, אם לבנון לא תקבל את זכותה. ייתכן שנשיג את הזכויות שלנו במלחמה או שנשיג אותן בלי מלחמה. ייתכן שישראל תיכנע (במו"מ) מבלי פעולה של חיזבאללה. ייתכן שהיא תגיב (על פעולה של חיזבאללה) ושהעניינים יידרדרו למלחמה. אנחנו לא מעוניינים בהישג מורלי, אנחנו רוצים להוציא את הנפט והגז מהים".

אולי יעניין אותך גם