לוקהיד מרטין מפתחת מערך תקיפה עתידי: מבנה מטוסי -F-35 עם קבוצת כטממ"ים

מבנים כאלו יעסקו באיתור וגילוי של סוללות טילי קרקע-אוויר מוסתרות בשטח, והם יעבירו את המידע לטייס F-35

תמונה: לוקהיד מרטין 

בחברת לוקהיד מרטין מפתחים כטמ"מים גמישים וזולים שיחד עם מטוסים מאויישים יוכלו להתמודד במקרה סכסוך עם סין, אם יקרה בעשור הקרב. 

בחברה מעריכים כי כטמ"מים או רחפנים מסוג זה יוכלו לטוס תוך שלוש שנים. סגן נשיא לוקהיד מרטין ג'ון קלארק אמר לכתבים בתדרוך לקראת תערוכת התעופה השבוע בפרנבורו כי בחיל האוויר האמריקני מעריכים שעלול להתפתח סכסוך כזה ויש להתכונן. בחיל האוויר מבקשים לצייד רחפנים וכטמ"מים כאלו במערכות אוטונומיות וביכולות של בינה מלאכותית. 

הרעיון המבצעי הוא לבנות מבנה כלי טיס עתידי שיהיה מורכב ממטוס קרב חמקן מאוייש F-35 שלידו יטוסו כחמישה כטמ"מים. מבנה כזה יוכל לחדור לסביבה רוויית איומים כאשר חלק מהכלים הבלתי מאויישים במבנה משמשים כהטעייה לטילי קרקע-אוויר של האויב, בעוד כטמ"מים אחרים במבנה מפעילים ציוד ל"א נגד מערכי ההגנה האווירית של האויב. 

מבנים אחרים כאלו יעסקו באיתור וגילוי של סוללות טילי קרקע-אוויר מוסתרות בשטח, והם יעבירו את המידע לטייס F-35. מבנה נוסף של כטמ"מים חמושים יקלוט  ממטוס F-35 מידע על מטרות ויתקוף אותן בחימוש המשוטט שלהן או יפיל מטוסי אויב. 

כך רואים בלוקהיד מרטין ובחיל האוויר של ארה"ב את מלחמת האוויר העתידית: שילוב של כלי טיס מאויישים עם קבוצות (נחילים) של כלים בלתי מאויישים קטנים, זולים וגמישים הפועלים ביחד בזירת הלחימה האווירית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית