תא רדום: חמאס הצליח להכניס לצה״ל מרגל בדואי תושב פזורת חורה

תושב פזורת חורה (עתיר) גויס על ידי מפעיל בעזה ותודרך באמצעות תוכנת טלגרם. הנאשם גנב נשק מחייל צה״ל והבריח אותו לחברון, צילם בסיסי צה״ל, צילם מקומות בבאר שבע והתגייס לצה״ל במטרה לספק מידע למפעיל העזתי 

אילוסטרציה. תמונה: משטרת ישראל

במסגרת פעילות משותפת של שירות ביטחון כללי, משטרת ישראל/ימ״ר נגב והמשטרה הצבאית נחשף כי אזרח ישראלי גויס על ידי כתאאב אלמוג'הדין (ארגון טרור ברצועת עזה) למטרת קידום פעילות טרור ואיסוף מודיעיני בשטח ישראל. האזרח התגייס לצה״ל בשליחות חמאס. 

בתאריך ה-30 במאי 2022 נעצר לחקירת שב"כ שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25 תושב פזורות חורה שבנגב.בחקירתו בשב״כ עלה, כי גויס ע"י תשתית צבאית מרצועת עזה של ארגון כתאאב אלמוג'הדין, תוך שביצע עבור התשתית משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור.

כן עלה כי שחאדה הונחה על ידי התשתית להתגייס לצה"ל, למטרת איסוף מידע פנימי מתוך הצבא וכן לשם קידום פעילות טרור. את מרבית הצעדים במסגרת הפעלתו ביצע לפני גיוסו לצה"ל, ונעצר מספר ימים לאחר גיוסו.

עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש כנגד שחאדה כתב אישום על ידי הפרקליטות במחוז דרום, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. 

על פי כתב האישום, שחאדה גויס על ידי מפעיל בשם "הדוקטור" ברצועת עזה בעקבות הרס ביתו בשל צו הריסה מנהלי על עבירות תכנון בנייה. בשנת 2019, בעקבות הריסת ביתו, הוא גנב רובה M4 ,עם מחסנית וסמן לייזר מחייל צה״ל שישן בשטח. 

שנתיים לאחר מכן, בשנת 2021, החליט שחאדה להתגייס לגדודי עז אדין אלקסאם. הוא יצר קשר בפייסבוק עם "הדוקטור" -  מפעיל מרצועת עזה. "הדוקטור" הנחה אותו להוריד טלגרם לטלפון הסלולרי. בטלגרם הנחה אותו להגדיר הודעות נעלמות על מנת ששירותי הביון של ישראל לא יוכלו להתחקות אחרי ההתכתבות. 

בהמשך, "הדוקטור" הפנה את שחאדה לאבו סלימאן כמפעיל שני. אבו סלימאן הציג עצמו בפני הנאשם כפעיל גדודי עז אדין אלקסאם. אבו סלימאן גייס אותו לגדודי עז אדין אלקסאם, ואף הציע להעביר לנאשם תשלום עבור פעילותו, אולם הנאשם דחה הצעת  התשלום. בהמשך אבו סלמאן חשף בפני הנאשם כי הוא חבר בכתאאב אלמג'אהדין, ולא בגדודי עזאדין אלקסאם. הנאשם  הצטרף כחבר לארגון "כתאאב אלמג'אהדין". 

(הערה: "גדודי לוחמי החופש" או "כתאאב אלמג'אהדין" הוכרזו על ידי משרד הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת בשנת 2015. )

סמוך לאחר הצטרפות הנאשם לארגון הטרור, ביקש אבו סלימאן מהנאשם כי יצלם עבורו מקומות בישראל, וידווח לו אודות מקומות בישראל בעלי זיקה ביטחונית,  ובהם בסיסי צה"ל, חברות ממשלתיות, תחנות רכבת וקניונים.

כמו כן, אבו סלימאן ביקש מהנאשם כי ידווח לו אודות אנשים מחשבון הפייסבוק העובדים בכוחות הביטחון של מדינת ישראל, וכן אודות סוכנים ישראלים. במסגרת הקשר הנ"ל ולשם קידומו, הגיע הנאשם לבסיס צבאי באזור שומריה (ככל הנראה בא"ח צנחנים), צילם תמונות של הבסיס, והעבירם לאבו סלימאן  באמצעות הטלגרם.

כמו כן, במסגרת הפעלתו של הנאשם על ידי אבו סלימאן, הנאשם העביר לאבו סלימאן תמונות של מקומות בבאר שבע וכן של הרכבת בבאר שבע. אבו סלימאן שאל את הנאשם למצב באזור מגוריו והאם חיילי צה"ל מתאמנים באזור זה. בתגובה, מסר הנאשם לאבו סלימאן כי ישנם מסוקים צבאיים המנחיתים חיילי צה"ל באזור, וכי ישנם חיילי צה"ל המתאמנים שם.

בחודש מרץ 22, ביקש אבו סלימאן משחאדה שיביא לחברון או יטא את הנשק שגנב (ב2019). לצורך ביצוע המשימה, ביקש הנאשם מבן דודו, גוואד אלקיעאן, כבן 25, תושב עתיר, עזרה. השניים העבירו את הנשק והתחמושת לחברון. 

בחודש מאי, אבו סלימאן ביקש מהנאשם להתגייס לצה"ל, במסגרת פעילותו בארגון כתאאב  אלמג'אהדין. בתאריך 22.5.2022 התגייס שחאדה לצה״ל בשליחות אבו סלימאן. אבו סלימאן אמר לנאשם, כי לאחר שיסיים את האימון וההכשרות הראשונות בצה"ל, ויועבר ליחידה ייעודית בצה"ל, ילמד את האזור בו ישרת, וכן יצלם הנאשם מקומות צבאיים, כגון בסיסי ומחסומי צה"ל, ולאחר מכן הם יפגשו.

במהלך הליך גיוסו של הנאשם לצה"ל, מסר הנאשם לאבו סלימאן שמות, מספרי טלפון, ותמונות של חיילים בדואים המשרתים בצה"ל. 

בתאריך 30.5.2022 הנאשם נעצר ע"י כוחות הבטחון. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית