אם רוצים אפשר: משרד התקשורת יחייב ספקיות לדרוש אימות זהות ממפיצי הודעות SMS

לאחר שנים בהן חברות הסלולר אפשרו משלוחי הודעות SMS מטרידים עבור רווח כספי, משרד התקשורת יחייב אותן מעתה לדרוש אימות זהות מכל מפיץ הודעות SMS. בנוסף, שוקל המשרד לקבוע מגבלות על המסרונים שמקורם בחו"ל

קרדיט: דוברות שר התקשורת

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לתופעה מתגברת של שליחת מסרונים באופן אנונימי בתפוצה רחבה של מסרוני פישינג ומכירת קנאביס. מסרונים אלו מהווים מטרד משמעותי לציבור, ובחלקם אף משמשים לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי ואף עלולים לעודד ילדים ובני נוער לצרוך סמים.

על רקע פניות רבות שהתקבלו בנושא, משרד התקשורת מפרסם היום (ד') שימוע במטרה להביא לצמצום משמעותי של התופעה המטרידה. האסדרה החדשה של משרד התקשורת מציעה לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיחייבו את זיהוי שולח המסרונים (אימות חזק מראש), יגבילו שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי ויסייעו בזיהוי גורמים עוינים ומטרידים.

במסגרת האסדרה, מפיץ מסרונים המשתמש במערכות הפצת מסרונים יחויב לעבור אימות חזק ואמין ולהזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי בה יימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו.

בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב. כמו כן, חברות הסלולר לא יאפשרו את הפצת המסרונים באמצעות הנייד למנויי פריפייד בכמות העולה על 50 מסרונים ליום. מנגנונים אלו יקלו על המשטרה להגיע לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה. 

בנוסף, שוקל המשרד לקבוע מגבלות על המסרונים שמקורם בחו"ל, כך שמסרונים אלו לא יוכלו להגיע עם כותרת המתחזה למספר ישראלי או עם שדה מזהה שהוא טקסטואלי כך שלא ניתן יהיה לזהותם. במשרד התקשורת סבורים כי האסדרה המוצעת תביא לצמצום משמעותי בתופעת מסרוני הפישינג ומסרוני הקנאביס תוך מספר חודשים.

האסדרה מציעה לצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך לאזן בין חופש הביטוי של השולח אל מול ההגנה על האזרחים מתופעה זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית