פרשנות | למרות החלטת ממשלה - רשות המיסים מתעכבת בפרסום מכרז לנתוני PNR

על אף החלטת הממשלה בנושא, ברשות המיסים ממשיכים לעכב את פרסום המכרז למערכת נתוני PNR עבור מרכז נתוני תעופה. הסיבה טרם ברורה. המרכז תוקצב ב-134 מליוני ש״ח עבור ההקמה בשלוש שנים ועוד 50 מליון ש״ח כל שנה לתחזוקה

ערן יעקב - מנהל רשות המסים בישראל - תמונה: gov.il

בסוף יוני האחרון, ממשלת ישראל אישרה הקמת מרכז נתוני תעופה בניהול של רשות המיסים. החלטת הממשלה אף מפצלת את הליך החקיקה הנדרש מהליך פרסום המכרז לטובת רכש, כאשר הקביעה היא שאין תלות בין שני התהליכים. למרות זאת, רשות המיסים טוענת שהמכרז יפורסם עד סוף שנה, קרי, עוד כמה חודשים. 

זאת, על אף שאותה רשות מיסים משלמת בשלוש השנים האחרונות לחברת שטראוס יועצים עבור כתיבת המכרז שאמור להיות כבר מוכן לפרסום. מדוע ברשות המיסים מתעכבים בפרסום המכרז, למרות החלטת הממשלה - זו שאלה פתוחה. 

כפי שכתבתי בעבר, איסוף נתוני PNR ו-API אינם ייחודים לישראל. להפך. ישראל קופצת על העגלה באיחור לעומת אירופה וארה״ב. כל המהלך מתעכב מעל שמונה שנים במצטבר בשל העדר יציבות פוליטית בישראל המאפשרת אישור החלטת ממשלה, פרסום מכרז והליך חקיקה. 

רשימת הנהנים ממידע כזה כוללת את שב״כ, רשות המיסים, משטרה ועוד. 

תגובת רשות המיסים: 

״מכרזים להקמת מאגר נתוני נוסעים צפויים להתפרסם עד סוף השנה. יש לשים לב כי השלמת הפרויקט דורשת גם השלמה של הליך חקיקה בכנסת ולכן להתפתחויות פוליטיות יהיו השלכות על קצב התקדמות הפרויקט.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית