לפיד טס לפריז במטרה לשמר את הסכם הגרעין

״הקיפאון הדיפלומטי הנוכחי מאיים במירוץ חימוש במזרח התיכון״, אמר ראש הממשלה, יאיר לפיד, לנשיא צרפת, עמנואל מאקרון

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד קרא לנשיא צרפת עמנואל מקרון לעיין מחדש בהצעה להסכם גרעין עם איראן משנת 2018 , והוסיף כי הקיפאון הדיפלומטי הנוכחי מאיים במירוץ חימוש במזרח התיכון. 

ראש הממשלה לפיד, בנסיעתו הראשונה לשליחות מדינית כראש הממשלה, התקבל בברכה ובידידות רבה אצל הנשיא מקרון, שאמר לו אתמול בפריס: "העם בישראל הוא בן מזל שיאיר לפיד הוא ראש הממשלה החדש שלו".

אחרי קבלת הפנים פנו שני המנהיגים לביזנס, ולפיד הסביר לנשיא צרפת: "בשנת 2018 אתה היית המנהיג העולמי הראשון שדיבר על הצורך בהסכם גרעין חדש עם איראן. צדקת אז, והיום אתה עוד יותר צודק. המצב הנוכחי לא יכול להימשך כמו שהוא כי זה יוביל למרוץ חימוש במזה"ת שיאיים על שלום העולם".

בתשובתו התעלם נשיא צרפת מאזכור הדברים שקרו ב-2018 ואמר ללפיד: "אני מזכיר לך פעם נוספת את שאיפתנו להשלים את הדיונים שמיועדים לכבד את הסכם הגרעין ולשוב אליו מהר ככל האפשר.

״אנו מסכימים עם ישראל שאין די בהסכם הזה כדי לעצור בעד הפעילויות המזיקות של איראן, אך אני משוכנע שאיראן על סף נשק גרעיני עלולה לפעול בצורה יותר מסוכנת. לכן עלינו להגן על ההסכם".

סוכנות רויטרס מדווחת כי ראש הממשלה לפיד הזכיר את טיסת שלושה המל"טים של חיזבאללה מלבנון לעבר אסדת הגז כריש ואמר: "ישראל לא תשב בחיבוק ידיים בלי לעשות דבר נוכח ההתקפות החוזרות ונשנות הללו". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית